Aprenem matemàtiques en moviment

Al nostre centre, l’Escola els Quatre Vents (Sant Jaume dels Domenys),  hem optat per fer un canvi en la metodologia de les matemàtiques.

Aquest canvi havia d’anar cap a fer-les més competencials, és a dir, més vivencials.

Però el canvi no es podia quedar amb un canvi editorial sinó que havíem d’intentar que els nens i nenes toquessin i juguessin amb les matemàtiques. El nostre punt partida va ser que tots nosaltres estem envoltats per conceptes matemàtics dels que ens sorgeixen moltes preguntes: Quina hora és? Quin dia tinc metge? Quant val 1 quilo de peres? M’he engreixat? Fins i tot estem envoltats per la geometria. Tot el que veiem té una forma matemàtica característica, és per això, que en el dia a dia dels nostres alumnes les matemàtiques hi són presents.

Després d’aquesta reflexió vam pensar que si ho aprenien jugant i movent-se, els hi seria més fàcil aplicar conceptes matemàtics treballats a l’escola en la seva quotidiana. Per aquest motiu, hem introduït a les sessions de matemàtiques algunes hores d’activitat física.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *