Planificació

Comencem engengant el projecte amb una sessió introductòria de jocs matemàtics a càrrec del Joan Anton, exdirector de l’escola i amant de les matemàtiques. Fa uns anys que porta un bloc d’activitats competencials d’aquest àmbit.

Va resaltar la importància de generar preguntes i ens va recomanar la lectura de “Open-ended maths activities, using good questions to enhance learning in mathematics”. Seguidament ens va ensenyar una sèrie de jocs i vam jugar tots plegats.

Juguem al Piko-Piko i després reflexionem sobre el joc. Algunes de ls preguntes que van sorgir són (Quants daus repetits poden sortir? Quin és el grup mínim que pot sortir? I el grup màxim?). També vam fer un joc de cartes, geoplà, pentominos…

Després el Joan Anton ens va plantejar la següent situació:

  • Sortim al pati i dibuixada a la pista hi trobem una petjada d’un gegant.
  • Ens plantegem la primera pregunta: com podem saber la mida del gegant? El mestre no ha d’explicar la manera, ha de sortir de l’alumnat.
  • Hi ha una relació entre els peus i l’alçada?
  • Poden sorgir diferents estratègies com per exemple mesurar la mida dels seus peus i la seva alçada.
  • Anotem els resultats obtinguts de tota la classe en forma de gràfic.
  • Finalment descobrim que existeix una relació entre la mida del peu i l’alçada.
  • Altres activitats que es poden platejar: la mitjana aritmètica, engrandir aquesta petjada; el doble, el quadruple…

 

Ens seguim fent preguntes?

https://blocs.xtec.cat/ahmes/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *