PLANIFIQUEM

Un matí, durant l’entrada dels alumnes a l’escola, els nens i nenes van trobar una tórtora al mig del pati.

Això va ser un fet casual però als mestres ens va anar molt i molt bé perquè a arrel d’aquest fet vam poder iniciar el nostre projecte d’una manera molt natural que no teníem prevista però que ens va anar molt bé i ens hi vam llençar.

Els alumnes es van començar a fer preguntes i hipòtesis del per què aquella tórtora estava allà.

-Què hi fa aquí al pati?

-Per què no marxa espantada amb tants nens i nenes que té al voltant?

-La podem tocar i agafar?

-Està ferida?

-Pot volar?

-Té por? està espantada?

-Li hem de buscar menjar?

-Ha caigut del niu?

-No sap volar?

-Què hem de fer amb ella?

-La deixem al pati?

-Com la podem ajudar?

Després de parlar una bona estona, entre tots es va decidir que potser algú de fora l’escola ens podia ajudar i van sortir propostes:

-Cuidador d’animals?

-Veterinari?

-Agent rural?

I finalment vam consensuar trucar als agents rurals i vam cercar al google el telèfon perquè ens diessin quin protocol havíem de seguir amb l’animal. La seva resposta va ser immediata i de seguida va venir un agent rural a l’escola, en Josep. Ens va felicitar perquè quan ens trobem un animal en un espai públic que necessita ajuda el millor que es pot fer és preguntar als agent rurals. Ens va dir que no podem agafar mai un animal que pot estar ferit sense guants, perquè potser l’animal porta microbis o bé nosaltres mateixos n’hi podríem passar a ell.

Ens va explicar que la tórtora s’havia quedat sense cua segurament perquè un gat l’havia mossegat i és per això que la tórtora no podia volar. Va dir que se l’emportava i que farien tot el possible per ajudar-la, però també ens va dir que podria ser que no sobrevisqués. Els alumnes vam quedar tranquils pel fet d’haver fet les coses bé i vam quedar amb l’agent rural que ens mantindria informats.

Arrel d’això, molt naturalment i amb un context ben real, vam poder iniciar el projecte amb la pregunta: QUINS ANIMALS TENIM AL PATI? i aquesta va ser la nostra pregunta guia.