Metodologia en els ambients

Els ambients els preparem al principi de curs. Hi ha certa flexibilitat en la planificació dels ambients ja que si durant el curs  es veu la necessitat es pot afegir o treure algun material o element, dinàmica,… de l’ambient que es consideri. Aquest any els ambients són: artístic, de construccions, la caseta i cos i moviment.

Es fan durant tres matins a la setmana, una hora cada sessió. Els espais que fem servir aquest any són: l’aula de P4, on es fan les construccions, l’aula-taller, on es fa l’ambient artístic, l’aula polivalent, on hi ha l’ambient de moviment i l’aula de la caseta.

Són quatre mestres, les tutores i una mestra de reforç. Una mestra per ambient.

Els alumnes de cada nivell (P3, P4 i P5) trien l’ambient  amb la seva tutora i després hi van amb la mestra corresponent. Es barregen els tres nivells. La dinàmica seria la següent:

  • A l’entrar a l’ambient es farà el ritual d’entrada que consisteix en fer una  petita conversa en rotllana per parlar sobre quines són les consignes que cal seguir, allò a què pensen jugar, quins rols es desenvolupen en aquell ambient…
  • Joc més lliure per part dels infants on la mestra farà de guia i de suggeridora de propostes. Recolliran quan avisi la mestra.
  • Per finalitzar  es farà el tancament, fent una conversa per explicar les seves opinions, preferències, allò que els hi ha cridat l’atenció, que han fet a l’ambient…i fins i tot plasmar en un dibuix o altra tipus de producció, allò que han creat, sentit o fet.

Després, cadascú tornarà a la seva aula.

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *