Iniciem el projecte donant un pes important a la rotllana, fent una pluja d’idees que ens servirà per identificar en quin punt es troben i poder començar a plantejar el projecte. En un moment donat un nen anomena el grup dels làctics i un altre explica la vivència de dos companys de l’altre classe que són intolerants als làctics. Però què vol dir ser intolerant i perquè els hi passa?
A partir d’aquí iniciem la xarxa de relacions amb la intenció d’anar-hi recollint el camí del projecte.
La nova informació que cal anar obtenint vindrà donada pels coneixements previs, la curiositat i la motivació dels alumnes. La informació s’obté de l’entorn proper: la recerca a internet (videos, power points…), la veu dels experts ( pares que hem fet venir a l’escola coneixedors del tema), també es demana l’ajuda d’altres companys/es de l’escola de qualsevol nivell, dels llibres de la biblioteca, de les sortides programades, ….
Les diferents activitats es van recopilant a la llibreta d’aprenentatge de l’alumne amb dibuixos i escrits fets de manera cooperativa unes vegades en grups i altres individuals.