Cooperem entre experts i puzle

En aquest projecte agrupem els dos grups de cinquè i el grup de sisè. Agrupem els alumnes en grups de 4 i fent 2-3 grups d’experts per a cadascun dels 6 grans blocs de cerca d’informació per potenciar l’aprenentatge cooperatiu entre iguals.

Els grups, aquest cop, els hem les mestres, fent que a cada grup d’experts hi haguessin alumnes de les tres classes i que entre ells no haguessin treballat abans plegats. En altres ocasions, els mateixos alumnes trien els grups segons diversos criteris.

Per aquest treball no hem definit els rols però en l’inici vam compartir amb ells la rúbrica del treball en grup i, es dedicaven els últims quinze minuts de cada sessió a valorar la sessió i la continuïtat del treball i omplir els seus diaris d’aprenentatge. Ells mateixos valoren aquest espai final de sessió com a eina d’avenç, de millora i d’autoregulació.

Així mateix, els tres grups d’experts diferents del mateix gran bloc de cerca d’informació comparteixen espai físic de treball i mestre de referència, per tal d’intercanviar idees, hipòtesis i coneixements mitjançant la tècnica de puzle de treball cooperatiu.

Aula on comparteixen espai els tres grups d’experts del mateix tema.