El projecte “Visionem el futur” es desenvolupa als cursos de tercer i quart i està emmarcat dintre d’un projecte d’innovació Erasmus (2018-20) titulat “Innovating by doing experiments about Leonardo”.
En la primera sessió dins de cada aula (25 alumnes i dues mestres), es va plantejar al grup una activitat de motivació en la qual es va lliurar a l’alumnat imatges d’invents i d’inventors i es va demanar que en grups de 5 havien d’emparellar les imatges i situar-les en la línia del temps.
En una segona sessió cada grup exposa en comú a la resta de la classe la classificació que ha fet sense la intervenció de les mestres. Eren els mateixos grups els que anaven intervenint i regulant els encerts i els errors.
Posteriorment en una tercera sessió les mestres lliuren a cada grup uns materials. En aquests materials hi trobem informació sobre invents i inventors i un petit dossier amb una graella per recollir les següents dades: inventors, dates, invents. A més en el mateix dossier, es demana fer una pràctica que consisteix en muntar un trencaclosques amb peces que pertanyen al personatge que els nens/es havien d’endevinar (Leornardo da Vinci). D’aquesta manera s’introduïa el tema a partir del qual es desenvoluparà el projecte.