Nosaltres som la ZER Val d’Aran, formada per 4 escoles; escola Ruda de Salardú, escola Sant Martí de Gessa, Castèth-Leon des Es Bòrdes i Loseron d’Arties.
Les mestres que portem a terme el projecte som d’educació infantil i portem uns anys treballant per projectes. La nostra singularitat com a ZER es que treballem amb grups multi-nivell i per tant el projecte es desenvoluparà amb infants de 3 , 4 i 5 anys. Degut a que la ZER està formada per 4 escoles, és molt important el treball en equip i treballar de forma cooperativa sobretot a l’hora de presentar el projecte i documentar-nos, posteriorment cada centre desenvoluparà el projecte en relació als interessos i motivacions del seu alumnat, per tant serà un projecte induït però no dirigit.
Creiem que aquest tema pot resultar atractiu i motivador i permet desenvolupar la creativitat i la imaginació.
Durant el primer trimestre, vam observar que el món dels pirates era un tema molt atractiu i motivador pels nens i nenes
Un cop decidit el tema del projecte: els pirates, els mestres vam decidir buscar una situació atractiva pels infants que els motivés per iniciar-lo .
Vam agafar un cofre i a dins vam posar roba, estris, bandera, una carta dels pirates, i el vam deixar a la classe i els alumnes se’l van trobar al matí a l’arribar. Aquest fet els crea curiositat per saber que hi ha dins. Després vam llegir la carta que era d’un pirata que els demanava ajuda , vam procedir a fer una pluja de coneixements previs (qué sabem?) per tal de poder ajudar al pirata i posteriorment si voliem aprendre més coses sobre els pirates.
Vam preguntar a on podíem trobar informació sobre el tema i vam demanar col·laboració a les famílies dels infants per ajudar-los a fer descobertes sobre els pirates.
L’avaluació del projecte serà global, contínua i formativa i tindrà com a referent els objectius establerts.