S’han dissenyat activitats diferents per donar resposta a les inquietuds de l’alumnat. Les activitats seran en gran grup i en petits grups, aquestes últimes de forma rotatòria.
Abans de començar amb les activitats d’aprenentatge observem els llibres que tenim a l’aula envers la temàtica i també els llibres que ens han portat les famílies. D’altra banda, també fem diferents activitats de coneixements previs, com ara en petits grups i de forma rotatòria creen un mural de l’hàbitat, creació del coet com a mitjà de transport amb peces de lego i creació de l’astronauta amb plastelina.
Una part dedicades a activitats en gran grup, com per exemple; contes, converses i diàlegs, visionament de vídeos envers les temàtiques i experiments. Més concretament aquestes són:
■ El Planeta Terra.
– Observem la bola del món, descobrim diferents aspectes envers ella.
– Experimentem amb la bola del món i una llanterna per descobrir el dia i la nit.
– Observació del vídeo “La tierra y sus partes” (Happy learning).
■ Hàbitat.
– Expliquem contes i llibres de coneixements per tal de descobrir els elements més importants de l’univers (els planetes i els satèl.lits naturals i artificials)
– Elaborem el sistema solar per l’aula a mida que descobrim els diferents elements.
– Elaborem constel.lacions després d’haver parlat dels colors de les estrelles, de què están fetes i de com es moren.
– Descobrim què són els meteorits i que va provocar la mort dels dinosaures (contes, vídeo i diàleg).
– Parlem envers què són els extraterrestres i la seva existència.
■ El Cos de l’astronauta i el seu vestit.
– Conversa envers com respirem a l’espai sense oxígen/com respirem a la terra.
– Observem el vídeo “aparato respiratorio” (happy learning)
– Observem i manipulem parts de l’aparell respiratori.
– Presentem un astronauta i el vestim per preparar-lo per anar a la lluna amb totes les parts del seu traje.
– Fem una fitxa on els infants han de relacionar la paraula de les parts del cos treballades amb l’astronauta.
■ Viatges a l’univers.
– Observem mitjançant telescopis al cel per observar les estrelles i observem també constel.lacions.
– Enlairar els coets que s’han fet en P.G
– Cantem la cançó del coet del “Pot Petit”.
■ Notícia d’actualitat.
– Abans de presentar les activitats de rotació als infants es visionarà notícies d’actualitat i se’n parlarà per posteriorment treballar-les en P.G.
I altres més manipulatives i experimentals que serán en petit grup. Totes elles ens ajudaran a adquirir coneixements que després transmetrem en el producte final. Aquestes activitats de petit grup són:
■ El Planeta Terra.
– Fem un collage del nostre planeta, el planeta blau
■ Hàbitat.
– Experimentem i descobrim diferents elements de l’univers mitjançant la taula de llum i altres elements.
■ El Cos.
– Escrivim les parts del cos humà i relacionem amb el dibuix de l’astronauta .
■ Mitjans de transport.
– Fem un coet per després fer-lo volar.
■ Notícia d’actualitat.
– Elaborem una notícia d’actualitat envers l’univers composant el seu títol i la seva imatge.