A Educació Infantil, cada curs, tenim el costum d’escollir el nom de la classe atenent als interessos de l’alumnat de totes les aules de P3, P4, i P5.
Centrarem el projecte en els noms que han sortit a les aules de P4.
Els infants han fet una pluja d’idees i s’han anat escrivint les paraules a la pissarra:
- planetes, astronautes, espai, tauró, sirenes, petxines, estels…
A l’acabar l’activitat fent conjuntament una revisió de tots els mots proposats s’ha trobat un punt de connexió i s’ha decidit a P4A posar com a nom d’aula “ Els exploradors de l’Univers” i a P4B “Els exploradors del mar”.
Donada la coincidència de que a les dues aules seran “Exploradors i exploradores” aquest serà el projecte que hem triat d’educació infantil per fer l’explicació.
Tractant-se d’un projecte globalitzador ens permet desenvolupar diferents capacitats.
En primer lloc, l’eix competencial 1 del Currículum que fa referència a “Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma ”:
- Progressar en el coneixement del propi cos.
L’eix competencial 2 del currículum que fa referència a “Aprendre a pensar i comunicar”:
- Pensar, crear i elaborar explicacions
- Progressar en la comunicació i l’expressió ajustades als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de diversos llenguatges.
L’eix competencial 3 del currículum que fa referència a “Descobrir i tenir iniciativa”:
- Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte.
- Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificant-ne els perills i aprendre a actuar-hi en conseqüència.
L’eix competencial 4 del currículum que fa referència a “Aprendre a conviure i habitar el món”:
- Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.
- Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col.laboració amb el grup i cap a la integració social.
En aquest projecte es fa un tractament globalitzat de les tres àrees d’educació infantil.