Partint del paradigma de la globalitat, hem intentat abordar el màxim d’àmbits susceptibles de ser treballats sota el paraigües d’aquest projecte. Entre aquests, l’àmbit artístic en la seva dimensió visual i plàstica.
Es va iniciar la proposta artística, a partir d’una pluja d’idees sobre quins eren els artistes catalans que coneixia l’alumnat.
Els que van considerar més rellevants van ser : Salvador Dalí i Joan Miró.
Paral·lelament es va proposar de conèixer un autor rellevant i proper: Josep Guinovart, d’aquesta manera l’alumnat podria participar en un taller artístic i visitar l’obra museística d’aquest autor d’Agramunt.
El fet de treballar autors rellevants contribueix a enriquir el bagatge cultural de l’alumnat. Així mateix, poder exposar les seves produccions artístiques a la sala d’actes de l’ajuntament, amb motiu de la Festa dels Tres Tombs (molt arrelada a la vila), permet donar una major significativitat i funcionalitat a l’aprenentatge.
A l’hora de dissenyar les diferents propostes s’ha tingut en compte les diferents dimensions artístiques: percepció, comprensió i valoració, interpretació i producció i imaginació i creativitat.
També s’han creat sinergies amb l’Espai Guinovart, fet que ha permès diversificar la metodologia emprada.