Aprenentatge cooperatiu la base del projecte

Durant tot el curs hem tingut al nostre horari una franja d’una hora i trenta minuts dedicada exclusivament a projecte.

Abans d’escollir-lo i iniciar-lo, vam establir les bases de l’aprenentatge cooperatiu, que com ja us havíem explicat, aquest curs implementem la formació del professorat a l’aula.

PAS 1 : ESTABLIR ELS EQUIPS DE TREBALL.

PAS 2:ELABORAR EL PLA DE L’EQUIP.

Estableix uns compromisospersonals i , per suposat de l’equip. També estableix els càrrecs que tindran els membres de l’equip.

Un cop establerts els equips, escollits els noms, dibuixats els logos, els alumnes van compartir amb tots els mestres de l’aula la seva configuració per equips de treball.

Ara ja només calia escollir el tema del projecte!!!

L’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior era conscient que el curs anterior havíem acabat amb problemes amb la neteja dels patis, sobretot pel fet que generàvem molts residus durant l’esmorzar a l’escola. Els tutors de Cicle Mitjà i Cicle Superior vam tornar a plantejar la problemàtica en moments dedicats a la tutoria.

  • Com és que tenim els patis bruts amb molts embolcalls d’aliments?

I després de fer un 1,2,4 ( tècnica d’aprenentage cooperatiu). Els alumnes de Cicle Mitjà van escollir sobretot investigar el món del plàstic i a Cicle Superior, l’alimentació saludable.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *