AVALUACIÓ
L’avaluació, entesa com un instrument per aprendre, s’ha incorporat durant la realització del projecte amb els objectius següents :
- Permetre als alumnes fer una regulació del propis aprenentatges
- Procurar millorar les seves produccions
- Aconseguir fer una valoració qualitativa de les diverses tasques realitzes.
Per a dur a terme aquesta avaluació competencial, formativa i formadora hem elaborat, per al crèdit de síntesi de 1r de l’ESO i de 3r de l’ESO, un dossier d’avaluació que consta dels següents instruments i rúbriques:
- Graella de recollida de les dades globals de l’avaluació
- Graelles del seguiment del treball diari
- L’últim dia : EL GRUP VALORA!!!!
- L’últim dia: EL PROFESSORAT VALORA!!!
- L’últim dia :COAVALUACIÓ PROFESSORAT-ALUMNAT
- Avaluació de les competències
Tot seguit teniu alguns exemples de les rúbriques elaborades
Coavaluació de I ‘exposició del producte final | |||
Barems | Assoliment Satisfactori (AS) | Assoliment Notable (AN) | Assoliment Excel·lent (AE) |
Presentació dels components i explicació de com han organitzat el treball | Es presenten però no expliquen clarament com s’han organitzat | Es presenten i expliquen I ‘organització, però amb un to massa col·loquial | Presentació i organització correcta |
Col·laboren tots | Només parlen 2 membres del grup | Parlen tots però no per igual | Tots parlen per igual |
Utilitzen un registre adequat | Barregen registre col·loquial i estàndard | Predomina l’ús correcte del registre estàndard i especialitat de la matèria | Fa servir amb facilitat vocabulari i expressions molt correctes |
Remarquen els conceptes importants | Només remarquen algun concepte i no sempre és el més important | Remarquen alguns conceptes importants, però se’n deixen alguns | Remarquen tots els conceptes importants de manera clara |
Discurs fluid, sense interrupcions ni repeticions | Discurs poc fluid. De tant en tant s’interromp; es repeteixen | Discurs bastant fluid | Discurs fluid, àgil |
Valoració Total | |||
Professorat/alumnat
avaluador |