Treballem amb una metodologia productiva i contextualitzada per a arribar a un aprenentatge competencial, deixant de banda la merament reproductiva.
Els grups els formem els mestres, tenint en compte la perspectiva de gènere seran formats per dos nens i dues nenes de ambdues classes del nivell de 4t.
Per a introduïr la recerca fem servir l’eina Google Classroom, una plataforma educativa del xtec G Suite on pengem les activitats a realitzar i els enllaços on els alumnes han d’accedir per a fer la tasca.
Visitem la biblioteca municipal per consultar llibres i amb la qual hem fet un projecte que incloïa conèixer la codificació del seu catàleg, activitat que ens ha anat molt bé per saber com buscar els llibres per al projecte i gaudir del servei de préstec.
Les assemblees diàries o el final de la sessió seran els espais per compartir el procés, dubtes o intercanviar idees que també plasmarem a la carpeta d’aprenentatge.
Fomentem a l’aula activitats que promouen un paper més actiu i d’experiència directa dels alumnes i també vivencial.
Aquí us deixem dues fotos on veiem els alumnes treballant per descobriment amb la Beebot i practicant l’algoritme (donar una sèrie d’ordres) per parelles.