6. Projecte La policia a P3 circuit de senyals

Al principi del projecte va aparèixer una senyal de prohibit passar a la porta de la classe. A partir d’aquí vam pensar que volia dir aquella senyal i si els policies hi tenien alguna relació. Ens vam adonar que sí i vam treballar-ne unes quantes: prohibit passar, stop i les fletxes d’obligació a la dreta o a l’esquerra.

A partir d’una conversa col·lectiva vam afegir el semàfor.

Hem muntat un circuit al terra de la classe amb cinta aïllant, simulant els carrers.

Els alumnes juguen amb quatre rols diferents: policia, vianant, cotxe i semàfor.

Al principi els alumnes juguen en l’ajut del mestre, en l’objectiu que al final juguen més autònomament seguint i respectant els rols.

A partir de les senyals hem après que una de les funcions de la policia és regular el trànsit. Ho hem corroborat amb la visita dels experts.