Idees prèvies

A partir de la pregunta inicial: “TENIM CURA DEL NOSTRE ENTORN, DE LA NOSTRA ESCOLA?”, es fa una pluja d’idees amb els nostres alumnes on s’enumeren accions que fem per intentar mantenir la nostra escola neta i cuidada i accions que es podrien fer o que es podrien millorar. Separem i classifiquen les accions en bones, millorables i a fer.

A partir de l’anàlisi oral i escrit de les respostes aportades pels alumnes es dissenya una activitat d’observació i recollida de dades. Els alumnes en grups cooperatius van pels diferents espais de l’escola i observen quins residus es generen: tipus i quantitat, ho anoten i enregistren en una taula de dades.

A partir de l’anàlisi del resultat de les observacions es planteja el repte de millora en la gestió dels residus del nostre centre. S’observa que se’n generen massa i que se’n fa una gestió deficient. Es fa un treball al voltant de les RRR.