Les activitats que es van desenvolupant al llarg del projecte són individuals, en parelles, en grups de 3-4 alumnes, grups cooperatius i grups internivells. L’agrupament dependrà de la naturalesa de l’activitat a desenvolupar.
Els tallers on s’elaboren els productes (paper reciclat, manualitats en material reutilitzat…) es faran en grups internivells des de P3 fins a 6è. En aquests tallers també hi participen les famílies.
Els diferents grups seran heterogenis tant en edat com en nivell d’aprenentatge, en totes les activitats que es van desenvolupant durant el projecte. Quan les activitats es desenvolupin en grups cooperatius es donaran diferents rols assignats en cada grup: portaveu, moderador, secretari i encarregat de material. Els grups cooperatius s’aniran canviant en funció de la durada de les tasques.
Aquests grups faciliten que l’alumne es mostri autònom per resoldre les diferents activitats que se li van plantejant. Es fomenta el debat entre els alumnes i presa de decisions per poder arribar al producte final.
En totes les tasques hi ha una primera part de cerca d’informació i tractament de dades que serà més guiada per part del mestre. Després, se’ls donarà l’oportunitat de guiar el seu propi aprenentatge a partir dels diferents interrogants i idees que vagin sorgint al llarg del procés en funció dels seus interessos.