Hem deduït que a partir dels ingredients de la capsa podrem fer pa!
A cada classe l’alumnat va fer una pluja d’idees sobre què era el pa, com es feia, qui el feia… i van sortir diferents inquietuds i dubtes sobre el tema. Posteriorment, ens vam reunir tots els alumnes del nivell i vam posar les nostres inquietuds en comú. Vam concretar les diferents qüestions que volíem indagar:
- Què és el pa? Tipus de pa.
- Com es fa el pa?
- Farina: què és? Procés d’elaboració. Tipus.
- Sal: què és? Procés d’elaboració. Tipus.
- Llevat: què és? Procés d’elaboració. Tipus.
- Aigua: què és? Tipus i estats.
- Forner/fornera: què fa? on treballa? Vestuari, horari, què utilitza?
- El pa arreu del món (el pa típic de cada país).
Aquestes preguntes han estat repartides en una nota a l’alumnat per treballar-les a casa amb l’ajuda de la família. El dia acordat fan una exposició oral i ensenyen als companys tot allò que han preparat amb el suport del material elaborat a casa. A més a més, s’han portat a terme alguns experiments com l’evaporació de l’aigua, la reacció química del llevat amb l’aigua calenta (el qual produeix un gas que infla un globus), la sal de colors i la pintura amb farina i aigua.
A classe anem fent un mapa conceptual amb les aportacions dels alumnes que revisem a diari per a que l’adquisició dels continguts sigui significativa.