El projecte s’ha implementat la darrera setmana de maig i primera de juny a 4t de primària, implicant diferents àrees curriculars i reforços de mestres.
Primer hem fet un treball de recerca sobre que entenem que són els hàbits saludables de cada vessant, i les possibles conseqüències de tenir i no tenir hàbits saludables.
Tot seguit s’ha fet un treball de recull fotogràfic d’accions relacionades amb els hàbits saludables i no saludables que es realitzen a la comunitat educativa de la nostra escola.
Així s’elaborarà un petit mural amb un llistat d’hàbits saludables i no saludables (classificats en les seves 3 vessants) amb la recerca de les seves possibles conseqüències, recolzat amb el treball fotogràfic realitzat per l’alumnat, on cada grup l’exposarà davant de la resta de la classe.
Hem elaborat les enquestes sobre hàbits saludables, que ha tingut com a resultat una única enquesta significativa des de cada vessant (d’activitat física a l’àrea d’anglès, d’ hàbits alimentaris a l’àrea de llengua catalana, i d’ hàbits higiènics a l’àrea de llengua castellana).
Els alumnes han passat l’enquestes a l’alumnat de l’escola de diferents cicles, a l’equip docent, personal del PAS, monitoratge del menjador, extraescolars i famílies. A fi de recollir dades i fer una diagnosi sobre les accions que es realitzen a nivell escolar i familiar.
Amb les dades de les enquestes primer hem fet un buidatge per poder realitzar un gràfic de barres que el permeti visualitzar i estudiar la informació recollida per poder comparar que es fa a l’escola i així formular propostes de millora.
Amb la diagnosi de les accions que es realitzen a l’escola i de les mancances o punts a millorar sobre el treball dels hàbits saludables els alumnes han realitzat propostes de millora a nivell de l’escola per optimitzar el seu treball i incidir en les mancances i punts febles trobats. Les propostes de millora es valoraran per fer la seva implementació de cara al proper curs.
Tot el treball quedarà recollit en una exposició que s’ubicarà al vestíbol de l’escola perquè tant alumnes, com famílies i tota la comunitat educativa puguin veure el treball realitzat.