L’organització dels espais així com del personal docent encarregats de guiar el projecte es va realitzar per cicles. Cada cicle va disposar de 6 mestres, encarregats cadascun d’un taller. Per aquest motiu els alumnes es van dividir en 6 grups que, de manera rotativa, van realitzar tots 6 tallers. Cada mestre es va coordinar amb els mestres encarregats del mateix taller dels altres cicles per prioritzar els objectius mínims comuns de les activitats, així com dels materials escollits i la tipologia d’activitats (tenint com a referent les premisses pactades: cooperació, motivació i aprenentatge).
El projecte es va desenvolupar en diferents moments al llarg del segon trimestre culminant en la festa de Carnestoltes. Per portar-ho a terme es van haver de fer modificacions en l’horari habitual del centre durant una setmana. Per tant, les sessions es van estimar amb una duració d’una hora i mitja cada una (tallers), donant més temps a altres que ho necessitaven pel tipus d’activitat i objectius treballats (preparació de la disfressa i ball).
Dins de cada taller es van plantejar també activitats de resolució individual, tot i que, la majoria van ser en petit grup. L’organització dels grups va estar guiada pel professorat, però l’autogestió d’aquests es va fer per part dels alumnes que s’havien d’organitzar per aconseguir realitzar les tasques plantejades. El fil conductor sempre va estar el conte, però es va treballar des de diferents dimensions per poder adquirir diferents coneixements i aprenentatges relacionant-los amb altres àrees. La funció del docent en els tallers va ser la de guia per als alumnes que van ser el protagonistes del procés.