La metodologia emprada en el projecte es basa en el treball col·laboratiu, diferenciant-se del treball cooperatiu (típic de la nostra escola) en que els rols de cada alumne no estan tan marcats i que el nombre de membres de cada grup varia depenent de les seves inquietuds.
D’entrada, es va crear una comissió anomenada “Comissió COCO” (COnsum COnscient), encarregada de determinar un seguit de tasques necessàries (especificades a l’apartat d’ implementació) per poder tirar endavant el projecte.
Com ja vam comentar, el curs de 4t està desdoblat i, per tant, hi ha molts moments que podem dur a terme aquestes tasques conjuntament els grups. Tanmateix, no totes les hores dedicades al projecte són comunes a les dues classes i, per tant, hi ha estones que es segueixen treballant aquestes tasques per separat.