Prèviament a la implementació del projecte, es va fer la presentació de l’eix transversal a partir d’activitats engrescadores, converses… Així vam descobrir conjuntament el conte i el tema que ens acompanyaria fins el dia del carnestoltes.
Els alumnes van rebre una capsa motivadora amb sis pistes. Amb aquestes van haver d’esbrinar que el conte que es treballaria: era “La Sireneta”. En aquesta capsa vam trobar:
- Pista 1: un mapa de Dinamarca.
- Pista 2: un pop i un tritó.
- Pista 3: una frase del conte.
- Pista 4: petxines,sorra i una estrella mar.
- Pista 5: a cicle mitjà i superior un fragment del conte i a infantil i cicle inicial, un trencaclosques.
- Pista 6: i un mapa del tresor.
Dins del tresor vàrem trobar contes, la biografia de l’Andersen, un conte plastificat de l’Andersen i Disney, contes de diferents editorials i de les dues versions (Disney i Andersen) i una ampolla on vam trobar l’endevinalla del personatge del que aniríem disfressats al carnestoltes.
A partir d’aquest bagul es va iniciar una conversa per esbrinar els coneixements previs dels alumnes en relació al conte, l’autor, el món de les sirenes….
Els dies següents i per cursos vam llegir en gran grup i de manera individual els contes mirant les il·lustracions, comparant els finals i els contes amb l’original. També vam visionar la pel·lícula.
Aquest va ser el punt de partida per a la implementació dels tallers.
Us deixem l’enllaç per si voleu veure unes quantes fotografies!