Definició del repte i organització

Aquests són els reptes que van sorgir de cada grup-classe:

Per què hi ha diferents tipus de plantes al món?

-Com s’alimenten les plantes carnívores?

-Com podem millorar la manera de reciclar i cuidar la natura?

-Com podem diferenciar les plantes naturals i artificials?

-Per què tenen color les plantes i per què canvien?

A partir d’aquests interessos, l’alumnat va haver de plantejar noves preguntes obertes i que fossin susceptibles d’investigació.

Després de posar en comú totes les preguntes es va fer una tria d’acord els criteris establerts.

Ens vam organitzar en 6  grups de 4 alumnes, cada grup amb un repte per investigar. Aquests grups es van formar per part dels/les mestres amb la voluntat que fossin el més heterogenis possible.

Vam definir rols dels diferents grups cooperatius: portaveu, responsables de disseny i d’investigació i lector.

El fet de ser un nombre reduït de nens i nenes, 4 nens i nenes en un grup, facilita la distribució de rols i arribar als acords. Tot i això, en algun moment algú va haver de cedir alhora d’acceptar el rol adquirit. La mestra va suggerir que en nous projectes seria interessant un intercanvi de rols.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *