Aquests són els reptes que van sorgir de cada grup-classe:
– Per què hi ha diferents tipus de plantes al món?
-Com s’alimenten les plantes carnívores?
-Com podem millorar la manera de reciclar i cuidar la natura?
-Com podem diferenciar les plantes naturals i artificials?
-Per què tenen color les plantes i per què canvien?
A partir d’aquests interessos, l’alumnat va haver de plantejar noves preguntes obertes i que fossin susceptibles d’investigació.
Després de posar en comú totes les preguntes es va fer una tria d’acord els criteris establerts.
Ens vam organitzar en 6 grups de 4 alumnes, cada grup amb un repte per investigar. Aquests grups es van formar per part dels/les mestres amb la voluntat que fossin el més heterogenis possible.
Vam definir rols dels diferents grups cooperatius: portaveu, responsables de disseny i d’investigació i lector.
El fet de ser un nombre reduït de nens i nenes, 4 nens i nenes en un grup, facilita la distribució de rols i arribar als acords. Tot i això, en algun moment algú va haver de cedir alhora d’acceptar el rol adquirit. La mestra va suggerir que en nous projectes seria interessant un intercanvi de rols.