La sortida al Pi de Montbrió ha anat com teníem previst. L’alumnat de cicles ha fet correctament el seu paper de monitors fent-nos de guia i dinamitzant la sortida. Les explicacions fetes a l’alumnat dels diferents elements patrimonials i naturals que hem trobat han donat coherència al projecte fent que el recorregut tingui un clar fil conductor.
Ara cal “amanir” la informació rebuda. Al llarg de l’itinerari ja hem començat a organitzar la informació emprant l’APP EDULOC. Hem anat recollint, redactant i acompanyant amb imatges cada punt destacat del recorregut. El resultat és la informació virtual redactada per l’alumnat de 1r d’ESO.
Una segona activitat molt engrescadora i que ha agradat molt l’alumnat ha estat la reproducció d’alguns d’aquells elements arquitectònics rurals que hem vist durant la sortida. La proposta era oberta i per això, cada grup, ha optat per la construcció d’una estructura determinada: espones, anjubs, forns…
Cada grup ha hagut de consensuar la construcció a fer, determinar i preveure els materials que necessitaria, seleccionar i recollir elements naturals durant el trajecte a fi de poder fer la construcció… A l’aula i al taller del centre s’ha fet la feina.
Aquests són els resultats.