punt de partida del projecte els ecosistemes.

Una situació real de l’escola és el punt de partida per a treballar els ecosistemes a 4t.

Al pati de l’escola hi ha una palmera on hi ha crescut una figuera a dalt a la capçada.

Un mestre per tal de motivar l’alumnat els presenta la situació com un misteri que hauran de resoldre. tot seguit sortim al pati a verure tal misteri i es fan les hipòtesis que als alumnes els suggereix el fet que hi hagi una figuera dalt d’una palmera.

Un cop a la classe posem en comú els diferents punts de vista dels alumnes: el vent, per que les figueres neixen on volen, per animalets,… quedant reflectit en un mural a l’aula.

A continuació s’inicia un experiment per tal que observen com s’adapta una planta a les condicions del medi. Materials: llavors, mongetes, una funda de plàstic i paper de cuina humit. Veurem el procés durant el projecte.

bty