Els projectes fan útils les àrees

CICLE INICIAL:

En el moment de presentar el projecte de la Prehistòria, ens vam adonar que els nostres alumnes relacionaven Prehistòria amb dinosaures. Va ser llavors quan ens vam adonar de la necessitat de contextualitzar l’època a estudiar a partir d’una línia del temps.

En el moment de realitzar la línea del temps a gran escala va sorgir la necessitat d’establir unes unitats de mesura que substituïssin la cinta mètrica per alguna altra cosa més pràctica i propera als seus coneixements. Entre tots vam descobrir que les rajoles podrien complir aquest objectiu. A partir d’unes xifres ja conegudes, cada grup amb la seva estratègia, va haver de comptar les rajoles que necessitaríem. A l’acabar l’activitat, als alumnes de segon els va sorgir el concepte vegades. Llavors algun alumne va explicar les seves conclusions.

Una vegada vam tenir la línia temporal de la humanitat, es van adonar que des de l’inici de la humanitat fins els últims dinosaures hi ha un espai de temps molt gran.