ESCALFANT MOTORS

A partir de la pregunta “Com organitzaríeu el festival de final de curs de manera que sembli un circ?” s’enceta una conversa que fem servir per recollir les idees dels nostres alumnes en un document word i per assabentar-nos què en saben d’aquest tipus d’espectacle.

Durant el debat, han sortit dubtes d’alguns nens que no havien anat mai al circ i els seus companys els hi van explicar com és i que hi podien veure. Així doncs, vam saber que el circ es movia d’un lloc a l’altre, que hi havia acròbates diferents, que havien d’estar forts i cuidar-se, que cada participant tenia una habilitat que potenciava durant l’actuació…

D’aquesta manera va ser com van arribar a la conclusió de repartir els alumnes en habilitats i distribuir-los seguint la metodologia de les comunitats: els petits (P3, P4 i P5) barrejats, els mitjans (1r, 2n i 3r) barrejats i els grans (4t, 5è i 6è), igual.

Als mestres ens va alegrar veure que havien arribat a la mateixa conclusió que nosaltres, ja que havíem pensat que el festival també podia ser una manera de mostrar a la comunitat educativa com es treballa a l’escola.

Quan el debat es va acabar, els hi vam explicar que els mestres s’havien de reunir per posar en comú les idees de tots els alumnes de l’escola i arribar a algun acord en les actuacions que hi haurien.