Les preguntes dels infants com a punt de partida

Escoltant els interessos i necessitats dels alumnes, ens arriben a l’aula preguntes diàriament: Tenen orelles les abelles?, Com vam entrar a la panxa de la mare per néixer?, Per què la Lluna tots els dies no és igual?...

Els infant tenen molta curiositat per conèixer tot el que els envolta i espontàniament fan preguntes. Moltes d’aquestes  sovint queden sense resposta o els hi donem una resposta immediata. Pensem que cal treure’n més profit.

Les preguntes  poden ser un bon punt de partida per encetar un projecte que afavoreixi la reflexió i la investigació i que doni resposta a la curiositat que té.

Per això, a la classe de 2n i 3r destinem un lloc per anar anotant aquestes preguntes. Algunes d’aquestes preguntes es poden respondre amb un sí o no o cercant la informació a la xarxa i això no és el que volem, però ens van bé perquè a  a partir d’aquestes les podem reformular o bé en poden sortir altres .