Presentació de l’Institut Mediterrània del Vendrell

Hola a tothom!

Estem contents de formar part de la Xarxa de Competències Bàsiques.

El nostre institut és força jove, aquest curs fa tretze anys i actualment impartim ESO i Batxillerat. És un centre de tres línies força acollidor i amb instal·lacions modernes i funcionals.

Durant aquest període hem anat adaptant la nostra manera de treballar a les necessitats dels nostres alumnes. Ha estat així que hem anat evolucionant i que hem arribat al punt actual que podríem definir com de transició.

Aquest curs hem començat a destinar una franja horària de dues hores a treballar per projectes, de la qual mitja hora és de lectura. Hem iniciat aquesta metodologia amb els alumnes de primer d’ESO durant aquest segon trimestre. Aquesta iniciativa ha estat tot un repte i ha implicat una aposta per la digitalització, ja que ha calgut comprar ordinadors i adaptar les aules i el centre per poder usar-los amb comoditat i efectivitat.

D’entrada vam fer un curs d’iniciació als chromebooks i fa un parell de setmanes els primers projectes pròpiament dits. Un és sobre Nicaragua i més concretament sobre els infants d’aquest país. L’altre es desenvolupa en el món dels faraons de l’antic Egipte. Són projectes que donen molt de joc i que ens permetran de fer activitats paral·leles que considerem molt interessants.

L’Equip impulsor som tots els professors que aquest curs fem 1r d’ESO.

Aquest projecte tracta del nostre poble i encara l’estem elaborant. El producte final serà un joc i estarà vinculat amb un treball de síntesi sobre marxandatge.

Tenim moltes expectatives posades en aquest projecte i amb la col·laboració amb la Xarxa.