Implementació

Pel que fa a la implementació d’aquest  projecte, vam partir de la  pregunta : “Les plantes poden créixer sense aigua?” i, a partir d’aquí van sortir diferents respostes i alhora noves preguntes com ara:

Un arbre és una planta?

Com neixen les plantes?

El sol fa créixer les plantes?

Podrien creixer sense sol? I sense aigua o aire?

Quines parts té una planta?

Es va crear  un debat i converses entre els alumnes on el mestre tenia el paper de moderador i de guia. Entre ells van anar relacionant les idees i els conceptes que tenien prèviament i amb això van confegir noves hipòtesis i, finalment, construir nous aprenentatges.

A partir de la informació prèvia i l’elaborada, els alumnes han documentat les seves feines amb unes petites cartolines retallades de formes diferents en les que van anotant la informació recopilada. Cada cartolina és una informació que després quedarà recollida en un Lapbook individual.

A més, per donar resposta a algunes preguntes de les que van sorgir vam plantar unes quantes llavors en tests i situacions diferents per veure quin procés de creixement tenia la planta segons les condicions en que les posem:

  • Una llavor amb cotó fluix, contacte amb el sol i regada amb aigua.
  • Una llavor amb cotó fluix, contacte amb el sol i regada amb un altre líquid (Coca-cola).
  • Una llavor sense res més.
  • Una llavor amb cotó fluix, contacte amb el sol, però sense regar.
  • Una llavor amb cotó fluix, contacte amb el sol i regada amb aigua però tapada per impedir el pas d’oxígen.
  • Una llavor amb cotó fluix i regada amb aigua però sense contacte amb el sol.
  • Una llavor sense cotó fluix però amb la resta d’elements.

 

 

 

 

COM HO HEM FET??

Amb l’objectiu a aconseguir ja clar: Volem millorar el nostre pati perquè estem convençuts que ens ajudarà a reduïr la conflictivitat que en aquest espai es produeix, comencem a plantejar-nos quina seria la millor manera de fer-ho.

En primer lloc es van escollir delegats a 4t, 5è i 6è de primària, que seran els portaveus del seu grup a les reunions del grup impulsor de convivència. Aquí us mostrem com es van escollir els delegats d’un grup de 6è.

[youtube]https://youtu.be/ETa3rsQIWW4[/youtube]

 

COMENCEM!!!

Allà pel mes d’Octubre de 2017, a l’Escola Suris vam començar a plantejar-nos que al nostre pati es donàven molts (massa) conflictes i trobàvem la necessitat de fer alguna cosa per canviar aquesta situació. Ja fa temps que tenim detectada aquesta necessitat, però aquest curs ens hem plantejat com a objectiu elaborar un projecte comú (on participi tota la comunitat educativa) per millorar el nostre dia a dia al pati.

Decidim que la millor manera de començar aquest projecte seria demanar als propis alumnes que en pensen del pati, que els agrada, que no els agrada i que els hi agradaria millorar.

Depenent de l’edat es proposen diferents maneres de dur a terme aquesta activitat, que cada membre de la comissió traslladarà al seu cicle i aplicaran durant aquestes primeres setmanes de curs.

Per una altra banda caldrà treballar l’elecció dels delegats (seran els representats de les aules que assistiran a les reunions de l’equip impulsor), tant a 4t com a Cicle Superior. Es decideix que cada trimestre es canviaran els delegats, per donar opció a més alumnes que hi participin de l’experiència.

I amb això vam engegar el nostre projecte!

Setmana Cultural a l’Areny -Activitats de festa Major-

A l’escola l’Areny en aquest curs hem decidit treballar com eix transversal la festa major i per aquest motiu, els nostres projectes giren entorn a aquest tema.

En el mes d’abril, van tenir juntament amb els jocs florals de Sant Jordi, la nostra setmana cultural on vam fer un apropament a activitats relacionades amb la festa major dels pobles.

Els més gran de l’escola van fer balls de bastons i van gaudir tocant timbals. Ells també es van encarregar de fer un Photocall amb els capgrossos que ells mateixos van crear.

 

 

 

 

 

 

 

 

Els alumnes de cicle Mitjà van aprendre a ballar magníficament la sardana, a més a més de portar el ritme perfectament amb els tabals.

 

 

Els petits de primària, els nens i nenes de cicle Inicial, van gaudir marcant ritmes amb els tabals (“tengo un camión, tengo un camion,  tengo un camion, muy bonito y marrón”).

 

 

 

 

 

A més a més el geganters de Cornellà, vam visitar l’escola amb un munt de capgrossos i ens vam fer ballar a ritme de gralles (la polca de l’ou)

 

 

 

 

LA FESTA MAJOR DE L’ARENY

Avaluació

  • Conversa envers la participació a les diferents activitats realitzades.
  • Registre audiovisual de la cercavila.
  • Reconeixement dels principals elements de la Festa Major de la ciutat(gegants, dracs de cua, Cornèlia, Diables, Castellers, Castell de foc, pregó, xaranga, cercavila, capgrossos
  • Tria dels emoticones representatius del què significa la Cercavila per l’infant.

Comencem …

L’equip docent de l’escola l’Areny hem escollit els divendres com ha dia de trobada per començar a debatre, programar, crear, aportar idees … coordinar cada una de les tasques que englobaran el nostre projecte, fent que aquest sigui el màxim competencial i interdisciplinari.

Hem començat fem debats en gran grup on cadascú feia la seva aportació. Al final d’aquests debats, entre tots  hem vist convenient  agrupant-nos per cicles, per tal d’organitzar-nos en primera instància les activitats que volem fer amb els alumnes, sense oblidar que ells seran els màxims protagonistes.

FINAL PRODUCT

El producte final serà crear diferents tipus de pòsters per informar a les famílies i a la comunitat escolar sobre les activitats programades per Sant Jordi (certamen literari, venda de roses, lectura col·lectiva…)

Continguts del tema:

  • Què es la publicitat?
  • Estratègies de publicitat
  • Tipus de publicitat.
  • Elements d’un pòster publicitari.

 

ADVERTISING

Sessió 1

Es fa una pluja d’idees a partir d’una pregunta conductora que donarà opció a debat. ( De quina manera influeix la publicitat en la gent?) En parelles debatran el que pensen i es farà una posada en comú a nivell grup classe. Un cop feta la pluja d’idees s’explica l’objectiu de la unitat i quin serà el producte final que els alumnes hauran de crear en petit grup.

Es fa una segona activitat introductòria per analitzar diferents pòsters de publicitat i descobrir els coneixements previs dels alumnes. En parelles han de triar un dels tres proposats i respondre unes preguntes. Es fa la posada en comú a l’aula en gran grup.

 

Sessió 2.

Treballem què és la publicitat i quines estratègies es fan servir en els anuncis. Per a això, realitzem dues activitats de comprensió oral on els alumnes hauran de completar un seguit de frases per tal de descobrir aspectes de vocabulari rellevants en el tema.

Sessió 3.

Fem una primera presa de contacte amb anuncis reals de revistes per tal de descobrir els elements principals de la publicitat impresa.

Per fer-ho proposarem dues tasques en petit grup:

D’una banda els alumnes hauran de de decidir entre ells quins són els elements comuns d’entre una sèrie de pòsters i es farà una posada en comú en gran grup classe.

D’altra, realitzarem una activitat per parelles per treballar la comprensió lectora. Cada parella tindrà unes targetes amb unes frases que haurà de col·locar sota el rètol de la paraula que forma l’element del pòster.

Sessió 4.

En grups de tres, els alumnes tindran revistes diverses a la taula. Hauran de triar un anunci imprès i retallar-lo. Posteriorment, hauran d’enganxar-lo en una cartolina gran i dibuixar el seu esquema organitzatiu amb els elements que ja haurem treballat  a la sessió anterior.

Sessió 5.

Veurem un parell de vídeos per conèixer què és un logo i les seves característiques….colors, mida…

Completarem una taula triant tres logos d’empreses conegudes i en parelles farem el seu anàlisi.

 

Sessió 6.

Individualment, els alumnes hauran de dissenyar un logo sobre un tema que ells escolliran d’entre un seguit de temes proposats per la mestra, també tindran l’opció de fer un tema lliure.

Com que l’activitat és en Anglès, un cop dissenyat i pintat, els alumnes hauran de redactar una petita descripció sobre el disseny realitzat. Amb ajuda d’unes estructures bàsiques en Anglès que la mestra proporcionarà, els alumnes redactaran tres o quatre línies sobre el logo que han creat.

Si sobra temps, i si estan llestes per a fer-les servir, treballarem amb les tauletes amb una aplicació específica de logos.

Sessió 7.

 Treballarem el que és un slogan mitjançant una activitat que es diu “running dictation”

És una activitat que servirà per treballar en grup de manera cooperativa. En grups de cinc hauran de fer un dictat als membres del grup. El text  estarà penjat a les parets de l’aula tantes vegades com grups hi hagi. En torns de trenta segons els alumnes de cada grup hauran d’aixecar-se a llegir un tros i anar al grup a dictar-lo per tal que la resta l’escrigui el text de manera individual en un foli i correctament.

 

Sessió 8

Analitzem anuncis  reals per tal de desenvolupar els sentit crític dels alumnes. Es projectaran un parell de vídeos amb anuncis impresos que van ser un fracàs i d’altres que van ser un èxit.

Posteriorment, els alumnes disposaran d’unes targes amb dos anuncis impresos a cadascuna d’elles. Amb ajuda d’un vocabulari concret i d’unes estructures en Anglès que els serviran de guia, els alumnes, per parelles, descriuran la parella de posters. Posteriorment, es farà la posada en comú a l’aula.

Amb els portàtils petits podem fer servir la web vocaroo per enregistrar les veus dels alumnes un cop practiquin la descripció dels posters.

 

SESSIÓ 9:

Fem una aturada en el tema per valorar aquesta unitat didàctica i veure quins aspectes ha aprés sobre la unitat i quins cal reforçar. En grup debat posem en comú les reflexions individuals de cada alumne per fer un recull de les propostes i comprovar si els objectius del tema s’estan assolint.

 

Ja estem preparats per presentar el projecte en grup que es durà a terme durant les darreres sessions del trimestre i les dues primeres classes el mes d’abril.

 

Les sessions 10,11,12 seran completament lliures.

En grups de 3 o 4 hauran de crear els pòsters de la festa de St. Jordi per a l’escola reflectint tots els continguts treballats en les sessions anteriors.

Com que són tres cursos, cada grup centrarà el producte final en un tema diferent.

Els temes escollits per a promocionar les activitats de st. Jordi són:

  1. Venda de roses
  2. Moments de lectura compartida
  3. Concurs literari

 

Us deixem un recull de fotos on podreu veure algunes de les activitats relaitzades en aquestes sessions.

[youtube]https://youtu.be/WjuoMgHHL-A[/youtube]