OBJECTIU COMPARTIT AMB ELS ALUMNES:
- Ser tolerant i flexible.
- Extreure la informació més rellevant del text.
En aquesta activitat els nens i nenes han de construir una xarxa alimentària.
Per fer-ho han de fer una ullada al material que hi ha damunt de la taula (fulls sobre plantes, animals i plagues) i triar aquell que considerin més útil per realitzar la tasca.
Se’ls dóna la instrucció que intentin establir una relació del següent tipus:
Planta de l’hort ⇐ Plaga⇐ Remei
utilitzant els següents símbols D (depredador), PA (planta associada),PN (producte utilitzat per combatre la plaga).
Un dels rols de les mestres han de ser el d’observar com són les discussions prendre’n nota per comentar després amb els alumnes quin ha estat el procés d’elaboració de la xarxa. En aquest procés preveiem dos tipus de dificultats: la derivada de consensuar les fonts informació i una altra de més conceptual que té a veure amb el tipus de relació que s’estableix entre els agents de la xarxa.
Les observacions de les mestres s’han de combinar amb les explicacions que facin els grups sobre la seva opinió sobre el treball en grup i el resultat que han obtingut.