COM COMPARTIM ELS OBJECTIUS AMB ELS ALUMNES?

COM COMPARTIM ELS OBJECTIUS AMB ELS ALUMNES?

Un dels nostres objectius principals en aquest projecte és precisament “compartir millor els objectius d’aprenentatge amb els alumnes”.

En el marc del treball per projectes i anant cap a un model educatiu que posa a l’alumne en el centre de l’aprenentatge, ens adonem que aquest és un pas del tot necessari perquè puguin ser ells mateixos conscients del que aprenen i puguin autoregular-se.

El que hem intentat fer és definir molt clarament a l’inici del projecte els objectius d’aprenentatge que ens proposem i d’entre aquests, seleccionar-ne un parell per compartir amb ells. Creiem que aquesta priorització és important, tot i que treballem moltes altres coses.

Partint d’aquests objectius hem dedicat temps a l’aula per parlar d’allò que volem que aprenguin i ens hem adonat que en posar el focus d’atenció en la competència que han d’aprendre i no en l’activitat en sí, ens ha portat a l’avaluació dels processos i per tant a una avaluació més competencial.

Hem intentat també elaborar una Base d’Orientació senzilla que hem comentat amb ells i que hem anat utilitzant en diverses activitats. Aquesta eina ens ha servit de guia per als alumnes a l’hora de seguir el procés d’aprenentatge, però sobretot per treballar la capacitat de metacognició amb ells. Pensem que els nostres alumnes no estan encara acostumats a autoavaluar-se i per tant cal treballar molt bé la Base d’Orientació, definint cadascun dels passos amb exemples perquè ells puguin tenir un millor criteri.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *