Aconseguir que els alumnes treballin de manera efectiva en grup acostuma a ser una tasca no fàcil. Per tant, el nostre primer objectiu va ser elaborar una llista amb grups d’alumnes tenint en compte els diferents nivells i el grau de motivació i empatia entre ells. D’aquesta manera van sorgir 4 grups heterogenis formats per 4 o 5 alumnes.
També vam voler presentar els grups d’una manera diferent a l’habitual i que resultés més divertida pels alumnes. El projecte es basava en el desenvolupament de diferents reptes relacionats amb el tema del Treball de Síntesi. Vam buscar 4 imatges diferents corresponents a cada repte i el professor de Visual i Plàstica del centre va crear uns trencaclosques tamany DINA3. Seguidament vam retallar cada imatge en funció del nombre d’alumnes de cada grup i vam repartir cada peça amb el nom de cada alumne, de manera que cadascú havia de buscar el trencacloslques on encaixava la seva peça. Finalment, després d’esbrinar qui formava part de cada grup de treball, van construir el trencaclosques definitiu i podien deduir quin era el repte que cada grup havia de resoldre.