PLANIFICACIÓ – “SOM EL QUE MENGEM?”

El leit motiv del  projecte és “SOM EL QUE MENGEM?”.

A partir d’aquesta pregunta inicial, adaptada a cada nivell i cicle,  els alumnes portaran a terme tot aquest treball, però enfocat de forma diferent i entre tots complementarem i realitzarem un sol projecte.

A nivell de claustre s’ha acordat que els alumnes de cicle superior l’enfocarien més en el treball de les malalties cardiovasculars, els alumnes de cicle mitjà la part dels aparells (digestiu, circulatori, respiratori,…)que afecten més cap a una bona alimentació, els alumnes de cicle inicial la part de la nutrició (piràmide dels aliments) i  els alumnes d’infantil tot el treball del cardio (“el cor”) conjuntament amb el programa SI (salut integral).

El pes del projecte el portarà la tutora de cada cicle (infantil, cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior) i la resta de mestres i especialistes que entren a l’aula a reforçar

Els objectius del projecte es podran aplicar en diferents contextos ( aules ordinàries, afores de l’escola, sortides, …)

Abans d’iniciar el projecte amb els alumnes tots els mestres ens trobem per tal de consensuar diferents aspectes com:  com ho avaluarem , què volem que sàpiguen els nens de cada cicle del projecte, objectius del projecte, timing aproximat (3r trimestre i sobretot última setmana de juny), quines àrees implicades es veuen reflectides al projecte.

Es preten que durant el llarg del tercer trimestre es portarà a terme aquest projecte, però tindrà una cloenda final a l’última setmana de juny, on tots els alumnes des dels de P3 a 6è exposaran els seus treballs i es farà una reflexió de tot el què s’ha après.

Amb aquest projecte pretenem: donar protagonisme a l’alumnat, potenciar alumnes actius, creatius i reflexius, canviar el rol del mestre, potenciar el treball cooperatiu, avaluar per construir, potenciar l’experimentació i la descoberta i descobrir conjuntament (mestre-alumne)..

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *