Ahir vam rebre una visita molt especial a l’aula, va venir la Ratoliva; la rata que viu a la biblioteca. Ens va explicar que dorm de dia i mira contes de nit. També ens va informar que ara podem anar a les biblioteques municipals però de moment no ens podem quedar a mirar contes allà. Si volem prendre llibres, contes, revistes, música… hem de tenir el carnet de la biblioteca. Us animem que si encara no el teniu passeu a fer-lo!!
ALBERT: PROTAGONISTA DE LA SETMANA
L’Albert ha estat el nostre protagonista. Ens ha explicat que li agraden molt els legos i les construccions. Dijous vam rebre la visita de la seva mare, la Cristina i el seu germà Alexander. Junts vam fer l’activitat de germinar llenties, cigrons i mongetes. Vam posar cotó, aigua i les llavors. Vam aprofitar aquesta activitat per visitar l’hort de l’escola i veure quines verdures hi han plantades. En uns dies anirem a veure què ha passat!!
Gràcies família!!
RYAN: PROTAGONISTA DE LA SETMANA
El Ryan ha estat el primer protagonista de la setmana de la classe de les mulasses. Durant tota la setmana ha anat portant joguines que a ell li agraden molt i també cada dia ens ha explicat coses d’ell mateix (Així sóc jo, com era quan era petit, la seva família i el que li agrada).
El dilluns per la tarda va venir la seva família ha fer una activitat de dinosaures, ja que a ell li agrada moltíssim.
Ens ho vam passar molt bé!
Mireu les fotos: RYANELSDINOSAURES
Gràcies família!
VALERY: LA PROTAGONISTA DE LA SETMANA
La Valery ha estat la primera protagonista de la setmana. Va venir la seva mare i ens va portar un dibuix d’unicorn per pintar. El vam pintar fer utilitzant diferents materials: ceres, aquarel·les, retoladors….
Un cop acabada l’activitat vam jugar una estona a l’aula i vam ballar el baby shark.
MOLTES GRÀCIES PER VENIR!!
FELICITATS MATIAS I MARTINA
COM FEM LA MOTRICITAT FINA A P3?
La motricitat fina inclou tots aquells petits moviments que realitzem amb les mans, però també amb els canells, amb els dits, amb els peus (fins i tot amb els dits dels peus), amb els llavis i amb la llengua.
Aconseguir un desenvolupament elevat de la motricitat fina, és un procés lent que requereix maduresa i que per tant, demanarà un temps diferent en cada nen o nena, ja que cadascú requerim un temps maduratiu diferent.
Quan parlem de motricitat fina, generalment ens venen al cap accions com agafar algun objecte amb el polze i el dit índex (fer ”la pinça”), aguantar un llapis per a escriure, fer collarets … en definitiva, tots aquells moviments que requereixen que les nostres mans facin moviments precisos.

A continuació podeu veure quines activitats hem fet i com ho fem.
Voleu veure com ho fem? MOTRICITAT FINA
CELEBREM LA CASTANYADA 2020
La setmana passada vam celebrar la castanyada a l’escola; per celebrar-ho vam fer galetes de tardor, vam ballar les cançons que havíem après (La castanyera i M’agrada la tardor) i ens va visitar la castanyera a la pista de l’escola (activitat programada pel PAE).
Pel que fa a les galetes de tardor, el passat dimarts (classe de les mulasses) i dimecres (classe dels diables) vam fer de pastissers/-es i per la tarda, ens la vam menjar.
Us posem la recepta de les galetes de mantega per si us animeu a fer-la. Els nens i les nenes s’ho vam passar molt bé!
GALETES DE MANTEGA (INGREDIENTS PER A 4 PERSONES):
-200 grams de sucre
-2 ous (nosaltres no vam posar)
-300 grams de mantega
-500 grams de farina sense gluten
1. Barregem la sucre, la mantega una mica desfeta i els ous sencers batuts.
2. Afegir la farina i amassar-ho.
3. Quan estigui amassat, agafar un curró i expandir la massa.
4. Fer formes amb diferents motlles i posar-ho sobre paper de forn i cap al forn.
5. El forn a 180º durant 15 minuts.
Recomanació: No les deixeu gaire temps al forn perquè si no queden molt dures. Queden molt bé si li posem sucre glass per sobre.

VIDA D’AULA I AMBIENTS OCTUBRE
Un cop han passat els primers dies del període d’adaptació; hem començat a introduir diferents activitats a l’aula. Cada dia, després del pati (menys els divendres); fem els AMBIENTS; com ja us vam explicar a la reunió d’inici de curs, els ambients són un espai on els nens i les nenes troben propostes diferents i que van canviant. Cada infant és lliure de triar el què vol fer i durant quan de temps vol fer l’activitat en qüestió.
A continuació us deixem les fotos de les activitats que hem fet durant aquest mes d’octubre i de les sessions d’ambients.
Durant aquest mes d’Octubre dins de les estones d ‘AMBIENTS els nens i les nenes han trobat propostes com:
CREAR CARES AMB DIFERENTS PECES I MATERIAL RECICLAT
TAULA SENSORIAL AMB ARRÒS I FRUITS DE LA TARDOR
SEGUIR ELS CAMINS AMB PEDRETES (GRAFOMOTRICITAT)
CONSTRUIR AMB MATERIAL NATURAL I ANIMALS

PRACTIQUEM LA MOTRICITAT FINA: ENFILANT, FENT LA PINÇA…


ESPAI D’ART: AQUAREL·LES I CERES

JOC SIMBÒLIC (CUINETA I NINES)
ELS CONTES
Des de que vam iniciar el curs, els contes han estat una de les activitats estrella. Cada dia en algun moment seiem tot a la rotllana i escoltem un conte. També tenim el nostre raconet de contes a l’aula; on els nens i les nenes poden anar en qualsevol moment del dia. De vegades els miren sols i d’altres en petit grup.
Els contes són una eina educativa fonamental; ens expliquen històries i aventures que ens transmeten valors educatius i ens socialitzen. No només fan gaudir els infants amb històries, personatges i diferents situacions que captiven el seu imaginari i que són una font de creació, inspiració i imaginació, sinó que també els ofereixen models a seguir.
A continuació us deixem alguns dels contes que hem explicat durant aquestes últimes setmanes.



COM FEM L’ANGLÈS A P3?
Com ja us vam explicar a la reunió de P3, durant aquest curs l’anglès l’estem fent les tutores. Ho fem a partir de cançons, petites danses i rutines del dia a dia ( ens diem bon dia, quin temps fa avui, com estem, les nostres parts del cos…).
Dintre de l’horari tenim 2 franges on fem l’anglès amb mig grup; però aprofitem diferents moments del dia i de la setmana per introduir l’anglès que anem aprenent amb les cançons.
A continuació us deixem els enllaços de les cançons que més els agrada als vostres fills i filles. Us animem a que les escolteu amb ells/-es!!