RECOMANACIONS DE LECTOESCRIPTURA

Hola famílies,

En aquest article exposem una sèrie de recomanacions de la lectoescriptura per tal d’ajudar-vos igual que ho fem a l’escola.

Des de l’escola entenem el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura com un procés natural que s’ha d’acompanyar, tenint present en tot moment que cal afavorir entorns preparats que facin sorgir l’interès i la motivació de l’infant (tot i que aquest interès es veu reforçat per la quantitat d’estímuls que els mateixos infants reben indirectament del seu entorn quotidià). Quan aquest desig s’inicia (que acostuma a ser en edats primerenques a causa del món tant lletrat que ens envolta) l’adult ha d’aprofitar les oportunitats que sorgeixen per oferir estímuls i provocacions que li permetin a l’infant anar-se introduint en aquest aprenentatge d’una manera relaxada i alegre.

Pel que fa a l’escriptura, aprofiteu aquests dies per fer llistes de tot tipus (sempre dins d’un context significatiu i proper pels infants):  la llista de la compra,  les joguines preferides,els noms i cognoms dels amics i de les amigues, el menú del dia,  quines coses faré quan surti…

Quan volem ajudar als nostres fills/-es a escriure paraules  s’ha de dir el SO DE LA LLETRA i no el NOM DE LA LLETRA. També  és un bon moment per seguir  escrivint  el seu nom i cognom en totes les produccions que facin  (com fem a l’escola ) i jugar a endevinar i escriure els noms i cognoms dels companys i companyes de la classe.

Podeu començar a escriure petites frases com per exemple,” Els castellers fan receptes”. Hi haurà infants que només posaran una lletra per síl·laba, o altres que escriuran vocals i consonants. Les dues opcions són vàlides. Pels infants l’aprenentatge de la lectoescriptura ha de ser un procés divertit i la motivació ha de venir de dins d’un mateix. Sinó és així no us angoixeu, penseu que aquest procés s’acaba a finals de segon de primària. Poc a poc, ja veureu com estarà més preparat/da i mostra més interès! S’ ha de respectar   el ritme del nen o de la nena.

Aquest tipus d’activitats estan millor fer-les pel matí, en un espai relaxat, sense sorolls, ni distraccions (televisió, música…)

Aquí us deixem el vídeo amb  les recomanacions. Cliqueu per veure’l:

recomanacionslectoescriptura

Fins aviat famílies! Soraya i Silvia