El tema de la proposta de la setmana passada, ens va semblar molt adient a la situació viscuda. Els vostres fills i filles porten gairebé 4 mesos on la família s’ha convertit en el seu tot. Els germans i germanes han passat ha ser els seus millors amics i amigues; i casa seva ha estat el seu refugi i la seva seguretat .
Ens ha servit per coneixents millor, per redescobrir-nos, per passar moltes estones junts, per jugar, per aprendre els uns dels altres…,i una infinitat de coses que han estat girant al voltant de la família.
A la classe hi ha vint-i-cinc maneres diferents de seure i d’estar drets, de riure i de plorar. Vint-i-cinc maneres diferents de relacionar-se amb els altres i amb si mateixos. I d’aprendre. I una muntanya de motivacions i d’interessos. I vint-i-cinc històries diferents. Algunes, riquíssimes, amb experiències ben variades. D’altres plenes de tristeses, amb experiències doloroses, d’aquelles que fereixen el cor. I Vinti-cinc maneres de viure les emocions ”
(Cela i Palou, 2004: 78).
La família és el primer nucli afectiu i social de l’infant i, de fet, és el lloc d’on venim tots/-es. Amb tot això, no hi ha dues famílies iguals. La família és el centre de la vida afectiva dels nens i les nenes. És dins de la família on s’aprenen els valors, l’ús responsable, la seguretat, l’amor…
És important que els infants coneguin com està integrada la seva família, i també que ho comparteixin amb els seus companys i les seves companyes.
ACTIVITATS RELACIONADES AMB LA FAMÍLIA:
A continuació us deixem el recull de les propostes dels castellers/-es i gegants/-es sobre el tema.