LA FAMÍLIA

 

El tema de la proposta de la setmana passada, ens va semblar molt adient a la situació viscuda. Els vostres fills i filles porten gairebé 4 mesos on la família s’ha convertit en el seu tot. Els germans i germanes han passat ha ser els seus millors amics i amigues; i casa seva ha estat el seu refugi i la seva seguretat .

Ens ha servit per coneixents millor, per redescobrir-nos, per passar moltes estones junts, per jugar, per aprendre els uns dels altres…,i una infinitat de coses que han estat girant al voltant de la família.

A la classe hi ha vint-i-cinc maneres diferents de seure i d’estar drets, de riure i de plorar. Vint-i-cinc maneres diferents de relacionar-se amb els altres i amb si mateixos. I d’aprendre. I una muntanya de motivacions i d’interessos. I vint-i-cinc històries diferents. Algunes, riquíssimes, amb experiències ben variades. D’altres plenes de tristeses, amb experiències doloroses, d’aquelles que fereixen el cor. I Vinti-cinc maneres de viure les emocions ”

(Cela i Palou, 2004: 78).

La família és el primer nucli afectiu i social de l’infant i, de fet, és el lloc d’on venim tots/-es. Amb tot això, no hi ha dues famílies iguals. La família és el centre de la vida afectiva dels nens i les nenes. És dins de la família on s’aprenen els valors, l’ús responsable, la seguretat, l’amor…
És important que els infants coneguin com està integrada la seva família, i també que ho comparteixin amb els seus companys i les seves companyes.

 

ACTIVITATS RELACIONADES AMB LA FAMÍLIA:

A continuació us deixem el recull de les propostes  dels castellers/-es i gegants/-es sobre el tema.

P5A LA FAMÍLIA

P5B LA FAMÍLIA

 

 

 

US ENRECORDEU COM ÉREU A P3 I P4???

 

Bon dia  nens i nenes,

Voleu veure com heu crescut durant aquests 3 cursos? Quins 3 anys més bonics hem passat!!! Us en recordeu quan vam anar de colònies? O quan vem anar al mercat per comprar els ingredients per fer les receptes de la tardor? I de quan ens vam disfressar d’animals del mar?…. Hi ha tants moments que no acabaríem mai!! Us deixem un petit recull de fotos de P3 i   P4 perquè ho pugueu recordar com hem fet la Soraya i jo!!  Per veure les fotos només heu de clicar a sobre del títol i podreu veure tot l’ àlbum.

P3 CURS 2017-2018

P4 CURS 2018-2019

 

 

 

COLÒNIES

 

 

 

 

 

EL COS

Hola famílies,

L’esquema corporal és la representació mental que tenim del nostre cos, de les diferents parts i de la seva globalitat, és a dir, la nostra consciència corporal. Gràcies a aquest, els infants coneixen les seves possibilitats perceptives i motrius.

La imatge mental que tenim, no és innata sinó que es desenvolupa des del naixement i necessita una interiorització de les vivències i experiències, és doncs, un descobriment continu. Un descobriment que ens porta a una progressiva conscienciació dels nostres segments (sensacions + moviments) i que implica una gran seguretat afectiva, vinculada amb la manifestació de la motricitat.

Fases de la interiorització:

-Percepció global
-Coneixement del cos i de les seves parts
-Coneixement de les parts de l’altre
-Percepció dels dos costat del cos
-Coneixement dreta – esquerra
-Adquisicions motrius

Cos viscut (0 – 3 anys)

Estreta relació entre l’afectivitat i el desenvolupament de l’esquema corporal.

Cos percebut (3 – 7 anys). Etapa de la discriminació perceptiva

Es perfecciona la motricitat global, l’ajust postural i l’equilibri, per tant millora l’orientació en l’espai en relació al cos i una progressiva estabilització de la lateralitat.
És una etapa indispensable per poder estructurar posteriorment la percepció de l’espai i el temps.

La importancia de la psicomotricidad para los niños | Fundación ...

Cos representat (7 – 12 anys)

S’afirma la consciència de les diferents parts del cos.
Imatge globalitzada del cos.
Independització de les extremitats de l’eix corporal.
Cap als 11-12 s’obté el ple desenvolupament de l’esquema corporal.

P5 A EL COS

P5B EL COS

A continuació us posem uns enllaços on trobareu diferents tipus d’activitats relacionades amb el cos.

  1. EDU 365: elcos
  2. CEIP DIPUTACIÓel cols humà
  3. CANÇONS DEL COS:

4. JOCS DE MOVIMENT PER FER A CASA AMB FAMÍLIA:.

  • El mirall: Per parelles. Es col·loquen un nen/a davant d’un familiar. Un/a realitza qualsevol moviment i l’altrel’ha d’imitar com si fos un mirall. Al cap d’una estona s’intercanvien les funcions.
  • M’has tocat! Un alumne/a tanca els ulls, mentre el seu pare o la seva mare o germà/na li toca una sèrie de segments corporals. A continuació obre els ulls havent d’anomenar per ordre els segments que li han tocat i toca al seu familiar amb la mateixa seqüència. Després s’intercanvien les funcions. Guanya qui té menys errades.
  • El globus: Els alumnes inflaran un globus i el lligaran. Llavors cada nen/a amb el seu globus haurà de
    copejar-lo amb la part del cos que diu el mestre/a (amb la mà dreta, mà esquerra, el cap, el peu dret,..)

Recordeu famílies el cos és molt important que el cuidem a través d’una bona alimentació, activitat física, higiene i descans.

Una abraçada molt forta!