Bona tarda famílies,
Us deixem un recull de fotografies de les activitats que vam fer durant el mes de febrer i alguns dies de març durant les estones d’ambients. Durant aquests dies a casa podeu aprofitar per mirar el bloc amb calma i així fomentar que us expliquin les diferents activitats que hem estat fent. També podeu aprofitar perqué els nens i nenes amb la vostra ajuda enviin algún missatge al bloc. Desde casa la Soraya i jo us enviem molts ànims tant als nens/-es com a vosaltres, les famílies i dir-vos que tenim moltes ganes de veure-us. Cuideu-vos molt!!!
TOT ANIRÀ BÉ
I ara si, us fem un petit resum de les activitats!!!
Els nens i les nenes tenen la capacitat innata per crear mini mons i recrear situacions que ells/-es han viscut o s’han imaginat. Per això és important oferir material per tal que això succeeixi. Aquestes activitats fomenten també l’expressió oral i la pressa de decisions entre companys/-es.
- Oferim diferents espais limitats sota alguna consigna. Els infants saben de quina manera jugar en cada un dels espais i quins materials són els adequats per cada joc. En el cas de l’aula de P5A, on els animals són el protagonistes de molts de jocs; els nens i nenes saben classificar i jugar a diferenciar entre animals de l’Àfrica, del bosc, de l’aigua, els insectes, els dinosaures….Oferim diferents materials: elements naturals: aigua, sorra, troncs, pinyes, blat de moro, mongetes i d’altres comprats com construccions de fustes, playmobils, vehicles…
- De vegades el joc que sorgeix és lliure amb la riquesa que això comporta i d’altres és la mestra qui posa una consigna a fer, com per exemple, un/a nen/a amaga els insectes, els altres els busquen i un cop han trobat els insectes es fa una proposta per identificar quins insectes han trobat i quines són les seves característiques. (vola, no vola, té ales, pica…).
- De vegades també es relaciona amb una proposta de lecto-escriptura un cop han acabat el joc lliure
L’ aprenentatge de les matemàtiques en aquestes edats ha de partir del joc i de la manipulació.
- En aquesta activitat utilitzem les pedres per treballar quin és el número que va davant i quin és el que va darrere. Aquesta activitat que fem amb l’atenció de la mestra, en serveix per saber en quin punt està cada nen i nena en l’aprenentatge de la numeració.
- Un altre material que utilitzem durant les estones d’ambients i d’aula, són els jocs de taula. Gairebé sempre oferim jocs cooperatius, en el quals tots col·laboren per aconseguir junts /-es l’objectiu dels jocs. Amb aquest tipus de jocs aprenem a esperar el torn, jugar en grup, sumem, restem…
Durant les estones d’ambients sempre oferim jocs i activitats per fomentar la lecto-escriptura. Són activitats que es fan de manera lliure,amb la mestra, de manera individual o en petit grup.
- Sempre intentem que les activitats estiguin lligades alguna cosa propera als nens i nenes o que estigui relacionada amb alguna cosa que estigui passant en aquell moment a l’aula o al moment de l’any que estem.
Les activitats d’art són una de les propostes que més motiva als infants. En general les propostes són lliures i les fan els nens i nenes que hi senten interés. De vegades es planteja algun tipus d’activitat plàstica on es demana a tots els infants que al llarg de la setmana l’han de fer. És una eina que fem servir les mestres per avaluar alguns processos de motricitat fina, com per exemple: com retalla, com fa servir el material plàstic, com moldeja el fang, com fa la figura humana, quina és la seva creativitat en el dibuix lliure…
.
Us deixem també un recull de fotografies de l’ambient d’ experimentació que es fa a l’aula de psico. Allà es fan diferents propostes. Algunes de més lliures organitzades en petits racons dins l’espai i una activitat conjunta amb un experiment concret sobre algún tema: el gel, la barreja de colors, tinta màgica….
L’ambient d’anglès es manté durant tot l’any, es fa a partir de contes i cançons; sempre amb activitats molt variades i motivadores pels infants. Durant aquest mes han estat fent activitats sobre els pirates i tot el vocabulari relacionat amb aquest tema.