El Tríbol és un joc que té bases científiques. Estem elaborant els Principis i valors de l’aprenentatge amb el Reenriquiment per Esquemes Decisoris (PaRED). S’apren més i millor si és prenen decisions personals i col.lectives:
Filosòfiques i epistemològiques: Decisiologia
Psicopedagògiques i psicològiques: Les pricologies i pràctiques pedagògiques de la construcció del coneixement, de la implicació del context proper i de la ol.laboració de tots els membres. Principis PaRED
Sociològiques: Observatori del comportament autònom en aprendre a aprendre i de produccions inèdites com fotos, gravacions, cartells, etc (OIDES) i iniciativa de COOPERIS. CERADAI, enguany 2011, 25 anys de trajectòria.
Curriculars: CERADAI
Praxis. De pràctica de la conversa: CRD
De reinterpretació cultural, històrica i social: Discursos creatius cooperants públics en actes o en programes de ràdio.
Educatives: Per a totes les edats i per a tota la vida
Justes, legals i jurídiques: ecològiques, econòmiques i drets d’autor/a. Aprenentatge servei.
Sanes, saludables: promoció de circuits jugant al Tríbol en espais històrics i naturals com KBaCC: Circuits Baronia Context natural del parc serra de Montsant de Cabacés que es pot fer en família (fira de l’oli Baronia) o en col.lectius. Cabacés (El Priorat)
Seguretat, cooperació laboral, salut i riscos: En el treball com fora d’ell.
Conciliació família-treball: COOPERIS.FETS (COOPERIS Família Entorn Treball Societat)
Conciliació escola-oci, universitat-oci i treball- oci: Abolició dels deures a casa i promoció de l’assaig i l’entrenament jugant al Tríbol.