05.- Fitxa tècnica del Tríbol.-

1.- Nom:

Tríbol

2.- Motiu del nom:

Tres rols B.O.L.: buscar, ordenar i limitar.

La cooperació ens fa més efectius en la nostra supervivència, així com la planta Tríbol.

3.- Variant del joc Cobol.

El Cobol és un joc de cooperació on varien els membres, poden ser dos, tres, quatre i cinc. Jugant al Cobol es fa formació i criement col.lectiu del professorat. una altra variant del Cobol és el Trèvol que s’usa per jugar personal voluntari per a formar-se en continguts, tasques i metodologia en entrenament escolar.

El tríbol com a variant del Cobol, es parteix del grup base de tres membres.

4.- Caraterístiques:

El Tríbol és el joc impulsor del treball cooperatiu. Cal ser un mínim de tres persones.

Es precisa d’una persona animadora que ensenya les normes i col.labora orientant i assessorant al o als grups que esdevindran equips. Aquesta persona la denominem COAS.

5.- Els seus cinc trets imprescindibles són:

5.1.- Els tres membres han de ser heterogenis, amb capacitats multinivell i amb tots els criteris possibles: sexual, edat, raça, etc. segons les circumstàncies on es juga:

5.2.- Els tres membres de forma seqüencial exerceixen els rols mínims de direcció, actes- secretaria i intendència.

5.3.- Es comença des del treball personal (individual) de cada membre, després es treball intragrup unes preguntes o unes produccions. Per passar al treball intergrups amb partits i partides que es va puntuan.

5.4.- Les tasques a dur a terme són de temps curts i sequenciats.

5.5.- En el àmbit escolar, abans del treball personal hi ha la sessió de classe. El Tríbol és aplicable independent del sistema metodològic que empri el professorat en la sessió de classe.

6.- Aclariments:

6.1.- En principi s’apren al Tríbol, la seva relació amb l’EDU.Curts és que són modalitats de jugades segons els continguts, tasques i objectius a jugar.

6.2.- La persona COAS precisa preparació, formació i experiència. No es pot promoure el joc sense aquestes condicions i han efectes secundàries contraproducents. CERADAI-Institut de Catalunya forma i atorga llicències a COAS, a Clubs Tríbol i atorga franquícies associatives no comercials a grups que vulguin jugar, promoure’l, etc.

6.3.- Jugar al Tríbol està fonamentat científicament segons les noves corrents pedagògiques i psicopedagògiques d’actualitat.

6.4.- El Tríbol com a joc base d’ús públic com el joc més dirigit, així com els estudis dels seus principis, valors i habilitats d’aplicació estan en treball per l’autor. Té el registre de la propietat intel.lectual i el tràmit de marques i patents.

7.- Organització en xarxa.-

El tríbol és motiu d’investigació en universitats, treballs de recerca del batxillerat i de persones estudioses. Els àmbits són múltiples: els jocs, la cooperació, la salut, la justícia, l’educació, l’ensenyament, ….al voltant del Tríbol.

Es pot constituir Equips, Clubs, Federacions de clubs, Confederacions de Tríbol.

Es poden organitzar maratons, campionats i lligues.

Es aplicable a col.lectius de joves, dones, jubilats, famílies, parelles, associacions, empreses i escoles, instituts i universitats.

En cada territori es pot constituir el club social territorial: Tríbol.Club, per a trobar-se a la fi de donar a conèixer, d’impulsar i promoure el joc de Tríbol en el mateix territori. De moment tenim dos Tribol.Clubs, un a Tarragona i l’altra a Cabacés (El Priorat). A data 07-12-11

Per a més informació sense cap compromís: info@cooperis.cat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *