Daily Archives: 16 març 2011

AUDICIÓ A L’AULA

Aquesta tarda ha vingut a l’aula el Joan, un músic molt trempat amb ganes de fer-nos gaudir amb uns instruments força curiosos. Ens ha ensenyat un trombó alt (que és el més petit de la família dels trombons de vares), un trombó tenor, un fiscorn i una tuba. Hem aprés que el fiscorn només es toca a Catalunya i que és un instrument molt antic. També ens ha recordat que els instruments més petits acostumen a fer sons més aguts i els més grans sons més greus. També hem escoltat la mateixa melodia tocada amb els diferents instruments i hem vist que també haviem de canviar la veu per cantar-la.

A més hem jugat a descobrir cançons com el sol solet, el gegant del pi, el cargol treu banya entre altres. i també hem après que amb els instruments es poden fer sons com el motor d’una moto o la sirena d’un vaixell, quin ensurt ens hem fet amb aquest!

MÉS POR!

Ja fa dies estem parlant força sobre el tema de la por a classe, i dia a dia van sortint converses noves molt interessant, en aquests moments molts nens/es de la classe ja comencen a donar “consells” a altres de com superar les seves pors i hem aprés a introduir elements que ens fan por en el nostre joc del dia a dia de manera que ens ajuda a superar-la. Ahir dimarts com a excusa per seguir parlant del tema vàrem escoltar un conte que ens va deixar la Cristina de la classe dels volcans, “el petit koala”. On explica la història d’un koala que es queda sol per la nit i ha de superar la por al drac, ens ha agradat molt!

En acabar hem dibuixat alguns dels personatges d’aquest conte: el koala, el bruixot i el drac. Alguns l’hem en grup i altres sols, cada nen/a decidia, igualment cada ú podia triar el material amb que pintar!

Mireu quines obres d’art!