Dia dels drets humans i de fer volar estels

Avui dia 10 de desembre a les 10 del matí, dins el marc de la celebració del Tricentenari del 1714, el Departament d’Ensenyament ha organitzat l’activitat Fem volar estels al pati dels centres educatius o en un lloc públic proper al centre, coincidint amb la celebració del dia mundial dels drets humans. En la nostra comarca han estat dos centres que han participat: l’Escola Puig Cavaller de Gandesa i l’Escola Montsagre d’Horta. Els estels anaven plens de bons missatges de pau i missatges amb els drets humans.

Hem estat a l’Escola Puig Cavaller on hem pogut fotografiar el moment en què tot l’alumant del centre, des dels més petits als més grans han sortit al pati a fer volar els estels que havien construït. Els més petits amb cartolina i decorats amb dibuixos i gomets, i els més grans amb estels que han fet volar, en un dia tan propici com avui, que feia bastant de vent.
Aquí el resum de l’estona que han sortit a fer la celebració.

 

Escola Montsagre d’Horta de Sant Joan

 

HPIM5973

Aquí podreu veure més activitats que van fer  el dia dels Drets Humans: http://blocs.xtec.cat/escolamontsagreactivitatsescola/

Museu de Tortosa

El Museu de Tortosa presenta l’oferta d’activitats didàctiques amb la finalitat de difondre la riquesa i diversitat del patrimoni històric de la ciutat de Tortosa i de les Terres de l’Ebre.

A través d’una metodologia basada en l’experimentació i la participació activa proposen tota una sèrie d’activitats, adaptades als diferents nivells educatius, que complementen els continguts treballats a l’aula.

Esperem que les propostes que us presenten responguin a les vostres necessitats i expectatives i reforcin la tasca educativa que porteu a terme a les vostres aules. Consideren que per tal d’avançar en el projecte educatiu del Museu de Tortosa és crucial l’intercanvi de punts de vista i valoracions de les experiències amb la comunitat docent. En aquest sentit, estem a la vostra disposició per atendre les vostres consultes i suggeriments.

El Museu de Tortosa està ubicat a l’antic escorxador de la ciutat. Aquest edifici modernista de l’arquitecte Pau Monguió i Segura. Podeu trobar més informació aquí

http://www.museudetortosa.cat/sites/default/files/pieza-mes/242/imatges/20_web_-_llanties_andalusines.jpg

Llànties andalusines. Imatge extreta de la pàgina web del museu.

El Museu de Tortosa organitza uns tallers didàctics per a Primària, ESO i Batxillerat, amb diferents temàticques. Així per exemple, a Primària en preparen de pintura rupestre, eines prehistòriques, ceràmica ibèrica, entre d’altres. A Secundària, les Villae, escriptura i epigrafia romana, Descobreix el museu de Tortosa, entre molts altres.I a Batxillerat, Descobreix Dertosa, Tortosa, la ciutat de les tres cultures i altres.

Podeu trobar més informació al quadern didàctic adjunt on trobareu les fitxes tècniques de cada taller.