V Trobada pedagògica Terra Alta

El Centre de Recursos Pedagògic de la Terra Alta ha organitzat la V Trobada Pedagògica amb l’objectiu d’intercanviar de nou experiències que treballen els mestres a la nostra comarca.

Aquestes experiències ens enriqueixen i ens aporten diferents maneres de treballar ens els nostres centres escolars.

Enguany, per a la conferència marc de la jornada, hem convidat una persona experta en matemàtiques, l’Anton Aubanell que ens parlarà de com ensenyar matemàtiques d’una manera molt didàctica i lúdica.

Anton Aubanell va escriure una carta dirigida als professors novells, de la qual en transcrivim un fragment:

Ben segur que hi haurà dificultats, desencisos, dubtes, pors… no tot serà fàcil però no deixis mai que aquests mals moments et robin les ganes d’ensenyar matemàtiques, la il·lusió per motivar els alumnes. Mostra aquest entusiasme, perquè s’encomana! Molts dies et sortirà de dins però hi haurà dies difícils. Aquests dies també mostra’t entusiasta i acabaràs sentint-te’n.

9.00 Presentació de la jornada a càrrec del Sr. Pere Vidal, director adjunt dels ST; el Sr. Toni Martí, inspector de la comarca de la Terra Alta; i l’ Il·lm. Sr. Carles Luz, alcalde de Gandesa.

9.30 h Matemàtiques per tocar, veure i viure, conferència a càrrec d’Anton Aubanell.11 h Pausa11.30-11.50 h: El racó de les expressions, a càrrec d’Isabel Iranzo i Josep Maria Calbet;
11.55-12.15 h: Programa de desenvolupament d’habilitats
parentals a l’Escola Doctor Ferran, a càrrec de Cristina Asens i Maijo
Tremoleda, EAP Terra Alta;

12.20-12.40 h: L’ensenyament-aprenentatge de les fraccions mitjançant materials manipulables, a càrrec d’Eric Borràs i Mònica Solé;

12.45-13.05 h: Racó de matemàtiques, grup de mestres de l’Institut Escola Mare de Déu del Portal;

13.10-13.30 h: Using CLIL in the Primary Classroom, ZER Ports-Algars, a càrrec de Maite Domènech;

13.35-13.55 h: Pla individual tutoritzat, a càrrec de Joan Martínez i Montse Vidal, Escola Doctor Ferran de Corbera;

14 h Cloenda de la V Trobada a càrrec de la inspectora en cap, Sra. Imma Obiol; i el Sr. Jaume Escudé, director del Centre de Recursos Pedagògic de la Terra Alta.

Podreu trobar les bones pràctiques que ens han passat els mestres a la pàgina web del Servei Educatiu

La conferència d’Anton Aubanell

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k2DmlX60pBw&feature=em-upload_owner[/youtube]