LIC

XX Concurs el Gust per la lectura

gust per la lectura 1

El Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics convoca el XX Concurs El Gust per la Lectura, basat en la lectura i treball de les obres i els dossiers didàctics corresponents.

S’estableixen set categories  (A, B, C, D, E, F i G), d’acord amb els  nivells educatius de l’alumnat participant. En cada categoria es podrà participar únicament en les obres i dossiers que s’especifiquen. Més informació

gust perla lectura 2

LECTURA I FAMÍLIA

El Departament d’Ensenyament ha elaborat material d’orientació per a les famílies perquè juntament amb l’escola, les famílies puguin treballar la lectura des de casa, ara que esteu totes les escoles treballant la lectura dins de la franja horària dels 30 minuts de lectura diària.Atès que és un dossier d’unes 30 pàgines, seria important que si teniu les adreces de correu electrònic de les famílies, els ho féssiu arribar via telemàtica.

L’enllaç és el seguent:

També el trobareu en pdf clicant aquí

PROGRAMA EL GUST PER LA LECTURA

El programa El Gust per la Lectura té per objectiu global la formació de bons lectors i lectores. Es tracta que, al llarg de la seva formació educativa, els infants i els joves esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.

Les lectures que ens proposen per al curs 2014-205 són:

PRIMÀRIA

Cicle inicial d’Educació Primària
Joan de Déu Prats. Un banc al solet. Editorial Casals/Combel
Knister.T’ho prometo! Editorial Brúixola.
Mercè Ubach. Les cartes secretes del ratolí Pérez. Editorial Estrella Polar.

Cicle mitjà d’educació primària
Joan de Déu Prats. El misteri de l’espantaocells adormit. Editorial Animallibres (col·lecció La formiga groga)
Patrick Gilson i Claude K. Dubois. L’estrella de la Laia. Editorial Cruïlla.
Janet i Allan Ahlberg. El carter Joliu o unes cartes especials. Editorial Destino.

Cicle superior d’educació primària

Joan de Déu Prats. El lladre de joguines. Editorial Baula.
Beatrice Masini. El nen d’ombra. Editorial Cruïlla.
Stefano Bordiglioni. La volta al món en 28 correus electrònics. Editorial Castellnou infantil.

SECUNDÀRIA

Educació secundària obligatòria (1r i 2n)

Oscar Wilde. El fantasma de Canterville i altres contes. Editorial Vicens Vives.

Andreu Martín. Cicatrius de 1714. Editorial Bromera.

Núria Pradas. El misteri del carrer de les Glicines. Editorial Bambú.

Educació secundària obligatòria (3r i 4t)

Oscar Wilde. El crim de Lord Arthut Savile i altres relats.Editorial Bambú

Oriol Garcia Quera.Barcelona 1706-1714. Dietari d’un adroguer. Ajuntament de Barcelona.
Albert Sánchez Piñol. Víctus. Barcelona 1714. La Campana.

Anna Maria Villalonga. Elles també maten. Editorial Llibres del Delicte.

BATXILLERAT

Josep Maria de Segarra. El Cafè de la Marina. Edicions 62.

Josep Maria de Segarra. El Cafè de la Marina.Castellnou.

Albert Sánchez Piñol. Victus. Barcelona 1714. La Campana

Podreu trobar més informació en la pàgina de l’XTEC

CERTAMEN LITERARI DELS JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA

El Departament d’Ensenyament organitza el Certamen literari dels Jocs Florals Escolars de Catalunya, en el qual hi podran participar els centres de Primària i de Secundària obligatòria, establint-se les categories següents:
Educació Primària: tres categories, una per a cada cicle, inicial, mitjà i superior i una categoria d’Educació Especial (alumnat entre 6 i 12 anys).
Educació Secundària Obligatòria: dues categories. Una per a primer i segon, i una altra per a tercer i quart. Una categoria d’Educació Especial (alumnat entre 12 i 18 anys).
Les bases del certamen les podeu consultar aquí
 Trobareu més informació: