Bones experiències

L’ESCOLA MONTSAGRE JA TREBALLA LA GEOREFERENCIACIÓ.

Els alumnes de 6è de primària van anar al convent de Sant Salvador d’Horta de Sant Joan a fotografiar l’entorn per començar ben aviat a georeferenciar el convent. Van poder accedir a dins de l’església i també al claustre, allí van poder fotografiar tots els racons arquitectonics dels edificis. Ara els queda buscar tota la informació que incluran en el punt georeferenciat.

DSC_0012

BIBLIOTEQUES.EDU, curs 2013-2014

Aquest curs s’han presentat tres bones experiències de la Biblioteca.Edu, una de les quals ha estat escollida per pujar-la a la xarxa XTEC.Si feu clic aquí trobareu l’enllaç a dos de les experiències. Quan estigui a la xarxa l’activitat escollida per l’XTEC farem l’enllaç.

V MERCAT PETI PAGÈS DEL PROJECTE ESCOLES EMPRENEDORES A BOT

El passat dia 9 d’abril l’Escola Sant Blai de Bot va organitzar el V Mercat Peti Pagès i va sortir a vendre els productes que durant el curs han anat realitzant a partir de materials reciclats.

L’escola forma part del projecte Escoles emprenedores i també d’Escoles Verdes, per això els seus productes són a partir de material reciclable: ampolles de plàstic, taps de suro, xapes de begudes…  Enguany el que han venut ha estat: clauers, punts de llibre, el joc de tres en ratlla, pots per a pasta i també calçots que conreen en el seu hortet. Tot, amb un gran èxit de vendes.

Tota l’escola hi participa i els  i les alumnes més grans apadrinen els més petits, cada alumne gran té al seu càrrec un alumne petit a qui ensenya què ha de fer en el punt de venda del mercat.

Els alumnes són els responsables de preparar els productes, posar preu, vendre’ls al mercat, tornar canvi, comptar els diners guanyats i gestionar-los: Un 10%  van destinats a una ONG, un altre tant per cent el deixen de romanent per començar a preparar “l’empresa” el curs següent, i amb la resta de diners organitzen una festa a l’escola.

Els mestres participen a preparar el mercat, els ensenyen a portar l’empresa, també en el trasllat dels productes a vendre i donant suport en allò que calgui als alumnes. Però són els alumnes els responsables del Mercat Peti Pagès.

Es fan dos torns de venda: mentre uns estan venent al mercat, hi ha un grup en un carrer a la vora on fan una sessió de Contacontes i també lectura amb padrins i fillols, és a dir, alumnes més grans que comparteixen lectura amb els més petits.

Una activitat que es treballa tot el curs des de l’escola i que agrada els alumnes i els fa ser més responsables i a la vegada autònoms.

Compartim amb vosaltres algunes de les fotos que vam fer.

TREBALLEM EL CÒMIC A CICLE SUPERIOR I PRIMER CICLE D’ESO

Per si la voleu posar en pràctica, us fem breument la fitxa de continguts:

Nom de l’activitat: Còmics vius.

Àrea/Matèria/Nivell: 5è i 6è de primària, 1r d’ESO

Descripció de l’activitat: Realització d’un còmic després d’haver treballat  a Llengua Catalana i Literatura els conceptes de vinyeta, cartutx, bafarada, delta, onomatopeies, línies cinètiques, metàfores visuals. A l’àrea d’EVP es treballarà els diferents plans, el els color,… El treball es realitzarà en parelles. Primer hauran de pensar el tema i escriure un possible diàleg. Després hauran de distribuir el diàleg en les cinc vinyetes que els proposem per al treball i pensar els dibuixos. Hauran d’utilitzar onomatopeies, metàfores visuals, línies cinètiques…

Metodologia: Treball per parelles.

Recursos necessaris per dur-la a terme: Llapis, goma, ordinador, pàgina web de suport, paper i… moltes ganes.

Recursos web:

http://www.xtec.cat/~imagrans/

http://www.guiadelcomic.es/

http://elblogazodelcomic.blogspot.com.es/

http://www.xtec.cat/~pribas/projecte/projecte.htm

http://www.xtec.cat/web/serveis/sez/crp/bancderecursos/competencia_lectora/comic

Exemple de l’activitat: http://blogdecatal1reso.blogspot.com.es/2012/03/catala-hem-treballat-el-comic.html

Criteris d’avaluació:
L’avaluació es realitarà de manera interdisciplinar conjuntament l’area d’Educació Visual i Plàstica i Llengua Catalana i Literatura. Es pot fer a través d’una rúbrica conjunta (EVP i Català) o bé que cada àrea avaluï per separat.

CUINEM A L’INSTITUT ESCOLA 3 D’ABRIL DE MÓRA LA NOVA.
professora que ha realitzat l’activitat: Àngels Pérez Tarragó aperez48@xtec.cat

El curs de 2n d’ESO de l’Institut Escola 3 d’Abril de Móra la Nova van estudiar el text instructiu a Llengua Catalana i Literatura, i què millor perquè el poguessin entendre que preparar vídeos on apareguessin textos instructius?

Per si la voleu posar en pràctica, us fem breument la fitxa de continguts:

Nom de l’activitat: A l’insti cuinem

Àrea/Matèria/Nivell: 2n ESO

Descripció de l’activitat: Es tracta de gravar una recepta de cuina amb vídeo. La classe repartida en grups cooperatius, després d’haver treballat el text instructiu a l’aula, prepararan una recepta de cuina, seguint les pautes de text instructiu. Hauran de preparar el muntatge del vídeo i el presentaran a la classe, amb una durada màxima de 15 m.

Metodologia: treball en grup cooperatiu.

Recursos necessaris per dur-la a terme: càmera de vídeo, ordinador, projector; els ingredients de la recepta.

Criteris d’avaluació:

1.Elaboració de textos instructius amb l’estructura i els recursos expressius adients, de manera guiada.

2.Exposició oral d’ un text instructiu fent servir l’estructura i els recursos expressius adients.

3.Correcció de la llengua oral

4.Bona gravació del vídeo (imatge i so)

A l’hora de fer l’avaluació es farà a través d’una rúbrica d’avaluació que adjuntem

Un dels vídeos:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *