EAP

HORA DEL CAFÈ, curs 2014-2015

Un espai de trobada i reflexió que permet dialogar i intercanviar experiències al voltant de l’educació dels fills.

L’hora del cafè és un espai de trobada entre famílies, on el que es pretén és que mares i pares puguin intercanviar experiències del dia a dia i reflexionar sobre temes d’interès relacionats amb els seus fill/es i l’educació parental.

Aquest espai es realitza tot fent un caferet i una pasteta finançat per l’AMPA de l’escola; d’aquesta manera es genera un clima distés i col·loquial al mateix temps que es potencia el suport entre el grup d’iguals i s’enforteixen vincles de relació.
Aquest curs s’ha portat a terme a l’Escola Doctor Ferran de Corbera, Escola l’Ametller de la Pobla de Massaluca, Escola Cèsar Martinell del Pinell de Brai i Escola los Castellets de la Fatarella.
Podeu trobar més informació a la pàgina web de l’EAP
IMG_6219 FullSizeRender FullSizeRender_1 Fotos de l’Hora del cafè de la Fatarella

MI HERMANITO DE LA LUNA, una història d’autisme

Me parece emocionante poder contar una historia de autismo de forma sugestiva, que es como siempre tendemos a aceptar mejor las cosas los seres humanos. La voz de su hermanita hace que te llegue al corazón de una forma dulce, a la par que melancólica, cuando recuerda ciertos sucesos, poco habituales en el resto de los niños, que suceden con su hermano pequeño.”

“Yo era de los niños que hacían muchos tachones…” Article de El Periódico. Dissabte 13 de desembre de 2014

TALLERS D’IGUALTAT

Aquest curs 2014-15 l’EAP Terra Alta conjuntament amb el Servei d’Informació i Atenció a la Dona (SIAD) ofereix als centres de Secundària de la comarca un taller d’igualtat dirigit a l’alumnat de 3r d’ESO.

En aquest taller es pretén que l’alumnat reflexioni al voltant de les relacions de parella, els mites de l’amor romàntic i els estereotips de gènere i sexisme. Tot això a través de dinàmiques participatives i en que l’alumnat s’hi pot sentir identificat.

Aquest mes de novembre i desembre es porta a terme a l’Institut Terra Alta de Gandesa.

2014-11-17 10.04.29 2014-11-17 09.55.15 2014-11-17 09.32.00 2014-11-17 09.00.50 2014-11-17 10.06.01

30 PEL·LÍCULES BASADES EN LA FIGURA DEL DOCENT

La revista on line Educación 3.0. La revista para el aula del siglo XXI ha publicat una llista de trenta pel·lícules on el protagonista és el docent. Us adjuntem el link per si us interessa consultar-les.

CURS ATENCIÓ ALS ALUMNES AMB TDAH

Aquest curs 2014/15 els professionals de l’EAP imparteixen un curs d’atenció amb TDAH. La darrera sessió serà el dia 11 de novembre a l’Escola Lluís Viñas de Mora d’Ebre.

TDAH 3 TDAH 1 TDAH 2

TALLERS D’ESTIU A GANDESA

El centre AGMA organitza uns tallers de diferents temàtiques per aquest estiu: ortografia; comprensió lectora; càlcul; atenció i memòria, planificació, organització i estratègies d’aprenentatge; i estimulació cognitiva.

Cinc curtmetratges per educar en valors

Destaquem Pipas, més per a Secundària

Llibres que ens semblen interessants:

CUADRADO, I.-FERNÁNDEZ, I. La comunicación eficaz con los alumnos. El llibre pretén facilitar estratègies i instruments perquè els docents millorin la manera de fer arribar els contiguts al seu alumnat i de millorar el seu benestar emocional.

VALLET, M ¡Atrévete a innovar! Y a trabajar en equipo. Llibre que va dirigit al professorat que vol innovar la seua aula ensenyant a treballar en equip, impulsant l’aprenentatge, l’adquisició de coneixements, el desenvolupament del talent personal, la pràctica dels valors, la convivència, la resolució de conflictes i l’educació ciutadana que habilita per ser respectuós i solidari amb el medi ambient i les persones que l’habiten.

.

GONZÁLEZ SOTO, A.P. Evaluación para la mejora de los centros docentes. Anàlisi cientificotècnica, exhaustiva de l’avaluació en educació.Des de l’anàlisi històrica i conceptual, fins al comentari dels models d’avaluació, passant pels criteris, principis i elements que conformen l’avaluació educativa.

GÓMEZ DACAL, G. Claves para la excelencia educativa. Organizacions escolares únicas y excepcionales. Llibre que proporciona indicacions per avançar cap a l’alta qualitat i l’excel·lència.

ARTICLES DE LA CONTRA DE LA VANGUARDIA

• “La creatividad se aprende igual que se aprende a leer”.

Entrevista a Sir Ken Robinson, expert en ensenyament que defensa un sistema educatiu que ensenyi a innvar i a ser creatius

•  Entrevista a Daniel Goleman: “La veu interior sap més coses que la ment”