I GIMCANA LINGÜÍSTICA DE LA NOGUERA

Dins el XV Pla Comarcal de Dinàmica Educativa de la Noguera que organitzen el Consell Comarcal de la Noguera i el Servei Educatiu de la Noguera, el Servei Comarcal de Català hi participa amb l’organització de la I Gimcana Lingüística de la Noguera.

El joc concurs serà l’eina lúdica i didàctica per donar a conèixer les particularitats dialectals pròpies, la riquesa lèxica, la toponímia, l’etimologia, la geografia lingüística, etc.

El concurs està organitzat en dues fases:

1a fase
Temporització: quatre setmanes

Desenvolupament: els alumnes de 2n d’ESO han de formar equips de 4 persones. Cada setmana el professor lliurarà les proves als grups. Aquestes proves consisteixen en un bloc d’activitats que s’ha de realitzar a l’aula i un altre que s’ha de resoldre al llarg de la setmana fora del centre. Al final del mes s’escollirà un equip guanyador, que és el que representarà l’IES a la final.

2a fase
Desenvolupament: en aquesta fase els equips finalistes s’enfronten en un concurs en què han de superar un conjunt de proves (descobrir el barbarisme, trobar paranys ortogràfics, passaparaula, frases fetes… També hi assisteixen com a públic els companys i companyes dels alumnes participants.

Al final del concurs té lloc el lliurament de premis i diplomes.

Els centres que participaran en aquest acte el proper 21 de maig a les 10 hores del matí al Teatre Municipal de Balaguer són: IES Almatà de Balaguer, IES Ciutat de Balaguer, IES de Bellcaire i IES de Ponts.