LA COMPRENSIÓ LECTORA

Catalunya recula 15 punts en 5 anys en comprensió lectora, segons l’informe PIRLS.

Toc d’alerta per a Catalunya, que se situa a la cua de la comprensió lectora de l’alumnat de primària a l’estat espanyol, només per davant de Ceuta i Melilla. Ho revelen les dades de l’nforme PIRLS 2021, elaborat per l’Associació Internacional per l’Avaluació del Rendiment Educatiu.

Aquí podeu veure i escoltar la notícia i valoreu vosaltres mateixos com intenta justificar-ho el Departament d’Educació.

Aquesta notícia ha provocat que moltes persones implicades (o no) en l’educació hi diguessin la seva…He aquí un recull d’alguns dels articles que intenten analitzar-ne les causes:

Per llegir l’article, cliqueu damunt la imatge.

Futurs mestres que detesten llegir

(Diari ara)

Entrevista de Gemma Ventura a Dani Espresate mestre de primària i bibliotecari escolar (Catorze)

Per què baixa la comprensió lectora?

(Diari de l’Educació)

La Literatura Infantil i Juvenil com a remei per a la (in)comprensió lectora

(Diari ara)

Comprensió lectora: el sindicat USTEC creu que cal posar el focus en l’aprenentatge.

(Catalunya nit)

La portaveu, Iolanda Segura, atribueix els mals resultats a algunes pedagogies innovadores, així com a les lleis i polítiques educatives actuals. Llegiu l’article aquí.

 

 

 

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *