Catalunya recula 15 punts en 5 anys en comprensió lectora, segons l’informe PIRLS.
Toc d’alerta per a Catalunya, que se situa a la cua de la comprensió lectora de l’alumnat de primària a l’estat espanyol, només per davant de Ceuta i Melilla. Ho revelen les dades de l’nforme PIRLS 2021, elaborat per l’Associació Internacional per l’Avaluació del Rendiment Educatiu.
Aquí podeu veure i escoltar la notícia i valoreu vosaltres mateixos com intenta justificar-ho el Departament d’Educació.
Aquesta notícia ha provocat que moltes persones implicades (o no) en l’educació hi diguessin la seva…He aquí un recull d’alguns dels articles que intenten analitzar-ne les causes:
Per llegir l’article, cliqueu damunt la imatge.
Futurs mestres que detesten llegir
(Diari ara)
Entrevista de Gemma Ventura a Dani Espresate mestre de primària i bibliotecari escolar (Catorze)
Per què baixa la comprensió lectora?
(Diari de l’Educació)
La Literatura Infantil i Juvenil com a remei per a la (in)comprensió lectora
(Diari ara)
Comprensió lectora: el sindicat USTEC creu que cal posar el focus en l’aprenentatge.
(Catalunya nit)
La portaveu, Iolanda Segura, atribueix els mals resultats a algunes pedagogies innovadores, així com a les lleis i polítiques educatives actuals. Llegiu l’article aquí.